Gå til innhold

Valg av utstyr til 250+250m WiFi


Anbefalte innlegg

Jeg har internett via fiber i bygning A og en Asus RT-N66U som trådløs router. Jeg vil sette opp trådløst nettverk i bygning C, men pga. avstand og terreng må jeg gå via bygning B. Det er akkurat 250m mellom A og B, og 250m mellom B og C.

 

For å ha et snev av mulighet til å få dette til å fungere, hva slags utstyr anbefales å kjøpe i bygning B og C? Kan også nevne at per i dag står routeren i A plassert i et trangt hjørne med standard antenner og jeg får opp SSID'en i ved bygning B allerede, men får ingen eller bare én strek. Derfor har jeg tro på at dette kan fungerer selvom jeg garantert ikke får full hastighet i bygning C, men det er heller ikke målet.

 

Er dette noe å koble på de "boksene" jeg setter opp i alle bygningene?

https://www.komplett.no/tp-link-tl-ant2414b-outdoor-antenna/626202

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke godt nok til WIFI til å si om det vil være en bra løsning eller ikke på såpass lang avstand, men har min tvil.

 

F.eks kan et radio-kit fra Ubiquiti være veldig fint til denne oppgaven. Helt sikkert mulig å skaffe billigere og nærmere Norge.

 

Alt står egentlig på hva slags hastighet og stabilitet man ønsker, og om det er fri sikt.

Lenke til kommentar

Jeg har fri sikt A-B og B-C, men ikke A-C. Det med radiolink ser interessant nok ut, men jeg hadde håpet på noe litt mindre utstyr enn antenner på Ø65cm.

 

Er det ingen vits å forsøke tradisjonelt trådløst utstyr? Hadde jeg fått stabile 2-3Mbit på C hadde jeg vært storfornøyd. Har 20Mbit på A.

Lenke til kommentar

Jeg har fri sikt A-B og B-C, men ikke A-C. Det med radiolink ser interessant nok ut, men jeg hadde håpet på noe litt mindre utstyr enn antenner på Ø65cm.

 

Er det ingen vits å forsøke tradisjonelt trådløst utstyr? Hadde jeg fått stabile 2-3Mbit på C hadde jeg vært storfornøyd. Har 20Mbit på A.

Jeg har brukt 2 av disse med stor glede,funker helt suverent når det er riktig satt opp....er heller ikke vanskelig og sette opp...har testa med 60 Mbit og får full pakke http://www.dustinhome.no/product/5010517420/ubiquiti-locostation-m2/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...