Gå til innhold

Toshiba L855D-100, starter ikke opp. trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med feilsøking av en Toshiba L855D-100, jeg kommer ingen vei med Reparer datamaskin, sikkerhetsmodus eller siste fungerende konfigurasjon.

 

 

Når jeg velger windows repair, så står det windows laster filer, så kommer en windows vista lignende bar som er der i et sekund så blir skjermen svart. Så kommer pc musa frem men skjermen er svart etter et kvarter så skrur den seg av, det er jo ikke akkurat det optimale.

 

Når jeg velger Start Windows på vanlig måte, så kommer bare den til Windows 7 logoen så hopper den ut av menyen. Blue Screen

 

 

Jeg lurer da på om det kan være hardisken i pcen som, har noe problemer. Noen filer som ikke kan bli lest som gjør at den ikke kan startes opp.

 

Er det da mulig og putte hardisken i en docking station på den stationære pcen min om, reformatere pcen. Installere windows på den og laste ned drivere.

 

Den stopper ved safe mode med denne filen, amdkmpfd.sys. Hardisken maybe?

 

 

Hadde satt pris på om noen kunne hjelpt meg

Endret av 5vatne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd f.eks som du nevner å reformatere harddisken i en annen pc og se om installasjonen går bra der.

 

Med mindre du har en ekstra harddisk til overs som du kan teste i laptopen.

Ville nok heller tro harddisken er noe feil på i første omgang, noen tilfeller kan en full formattering hjelpe bedre en hurtig formattering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...