Gå til innhold

Ustabilt system!


HMX

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått en amd XP 3000 som ser ut til å fungere greit.

Men det er bare det at hvis jeg iverksetter et prog som kjører CPU'en opp til 100% i mer en 10 sek, så krasjer Windows. Jeg får blue screen og så restarter pc-en seg :o .

 

hva skal jeg gjøre? :cry:

 

( er det noe å gjøre?) :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehhhhhh....

Bytte til Intel løser vel ikke helt problemet, når han har kjøpt en så dyr CPU...

 

Mulig du har for høy temp på CPU så den blr så varm at den shutdowner....

Hatt på for lite eller for mye goop?

Kabinett vifter?

Vifte på CPU?

Kan være problemet......

Hva står tempen på i bios?

Lenke til kommentar
Tempraturen ligger på 53 / 54 C

 

Er det mye?

Nei, det er ingen grunn til blåskjerm p.g.a. temp - har kun win2k pro her, men skulle være temmelig likt winXP ( du kjører ? ):

 

Høyreklikk min datamaskin/ Egenskaper/ avansert/ Oppstart og gjenoppretting og fjern haken for 'Start på nytt automatisk' - da skulle du rekke å få ei feilmelding med mening før restart, evt. vis den her ?

 

.

Lenke til kommentar

Å la døra være åpen er det bilggste. :wink:

 

Men når jeg har en kjøler som skal støtte AMD XP 3200+ så er det litt teit.

 

Fabrikanten til kjøleren heter (Cooler Master) og navnet på kjøleren er (CP5-8JD1F-ØL). Den lever ikke opp til målene sine tydeligvis. :-?

Lenke til kommentar

Husker en gang når jeg satt alle 3 harddiskene mine opp i egetprodusert strikkoppheng i 51/2 brønnene på mitt chieftech big tower. Tror det ble veldig varmt for OS disken (WD 40gb).

PC'n ga meg blåskjerm under hele TG helt til jeg satt de tilbake 'nederst' i pc'n igjen (31/4 brønnene).

 

Tror varme kan ha hatt mye å si her.. iom at varm luft stiger, og det er varmest øverst i kabinettet.

 

Sørg iallefall for å ha god luftsirkulasjon i kabinettet ditt, så skal alle systmer, be it amd eller intel, være like stabile (så sant ikke amd'en kjører på via chipset :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...