Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

250 Crosser som Enduro sykkel


Anbefalte innlegg

Har lyst til og kjøpe meg en Yamaha Yz 250 (2 takt) Som jeg skal bruke til Litt bane og mye Enduro kjøring :)

 

Men har snakket litt med kompisen min som har en Suzuki RM 250 2 takt og han sier at jeg ikke burde kjøpe det vist jeg skal bruke det til Enduro kjøring.

Han sier crosser i skogen ikke går så bra fordi det er for mye effekt i for vanskelig terreng og crosseren vil bare spinne og har dårlig grep på fjell osv..

 

Har ikke så lyst til og kjøpe ordentlig enduro sykkel fordi det koster jo skjorta i forhold til en crosser.

 

Noen som vet om en 250 to takt er bra i skog og enduro kjøring?

Eller har noen andre råd jeg burde gjøre?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et par gode grunner til å ikke bruke en standard banecrosser til enduro.

 

1. Demperoppsett på en crosser er veldig annerledes enn på en endurosykkel, noe som gjør den veldig dårlig egnet for trange humpete endurobaner.

 

2. En endurosykkel har oftest litt annerledes kjølesystem på motoren noe du absolutt trenger i skogen, hvor turtallet er høyt og farten er lav. På en varm sommerdag kan en crosser fort varmskjære seg på grunn av dårlig kjøling. Snakker av erfaring på dette punktet.

 

Håper dette har vært til litt hjelp:)

Lenke til kommentar

Ville handlet en brukt Honda XR600R utrolig god og holdbar sykkel.

behagelig og kjøre også (om dekk er riktige) :) om du skal ha skilt da?

 

Om du skal kjøre på fjell så er det bare en ting som funker, og det er Trail sykkel med lite luft i dekka ;)

Endret av Yippee
Lenke til kommentar

Her er et par gode grunner til å ikke bruke en standard banecrosser til enduro.

 

1. Demperoppsett på en crosser er veldig annerledes enn på en endurosykkel, noe som gjør den veldig dårlig egnet for trange humpete endurobaner.

 

2. En endurosykkel har oftest litt annerledes kjølesystem på motoren noe du absolutt trenger i skogen, hvor turtallet er høyt og farten er lav. På en varm sommerdag kan en crosser fort varmskjære seg på grunn av dårlig kjøling. Snakker av erfaring på dette punktet.

 

Håper dette har vært til litt hjelp:)

Takk for godt svar!

Det blir nok ingen kjøring på Enduro bane. Blir nok bare Enduro kjøring i skog :) Det siste du skrev er noe og tenke på selvfølgelig. Har veldig lyst på en sykkel som jeg kan bruke til Enduro. Men en ordentlig Enduro sykkel i bra stand koster jo skjorta :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...