Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Fant to gamle analoge kameraer under rydding av loftet men ettersom jeg ikke har mildeste snøring på slikt så lurte jeg på om noen her kunne fortelle meg om det bare er kast eller om de kanskje er verdt noen ting? (Konica EE Matic og Praktica MTL 3, se vedlagt bilde). De har sine originale skinnetuier om det har noe å si.

 

På forhånd takk for svar :)

post-241330-0-33395800-1395160132_thumb.jpg

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Objektivet på Prakticaen er Carl Zeiss. Jeg vil tippe at det er verdt et par tusenlapper i seg selv. Med en adapter kan man bruke dette på et moderne Canon. Slike manuelle Zeiss-er er populære blant folk som filmer med Canon.

 

Practica var et rimelig kameramerke i sin tid, og du får nok slike hus for noen hundrelapper i dag.

 

Konicaen er jeg veldig usikker på. Tipper et sted i mellom 400 og 2000 hvis du du får solgt. Som sagt veldig usikker her.

Endret av 4K Ready
Lenke til kommentar

Objektivet på Prakticaen er Carl Zeiss. Jeg vil tippe at det er verdt et par tusenlapper i seg selv. Med en adapter kan man bruke dette på et moderne Canon. Slike manuelle Zeiss-er er populære blant folk som filmer med Canon.

 

Practica var et rimelig kameramerke i sin tid, og du får nok slike hus for noen hundrelapper i dag.

 

Konicaen er jeg veldig usikker på. Tipper et sted i mellom 400 og 2000 hvis du du får solgt. Som sagt veldig usikker her.

 

Ok kult. Takk for svar!

Lenke til kommentar

Objektivet på Prakticaen er Carl Zeiss. Jeg vil tippe at det er verdt et par tusenlapper i seg selv.

Carl Zeiss jena Pancolar auto 50mm f/1.8 m/6 blender-lameller som vises i denne tråden ligger fra en 600.- på eBay, hadde det hatt 8 lameller ville prisen vært nærmere 2000.-

 

Praktica MTL 3 og objektivet har M42 skrugjenge-innfestning og denne type feste kan brukes på flere forskjellige kamerafabrikater med et adapter, MTL 3 ble faktisk levert med flere type innfestninger så ville sjekke først om det er skrue eller bajonett-innfestning.

 

Hvilken verdi kameraene har er vanskeligere og si, de er verdt akkurat det som noen er villig å betale for dem så du får nesten lukte litt på markedet :)

 

Konica EE Matic kan fungere fint som et lomo-kamera, kan være lurt og nevne det i en eventuell annonse og legge med en link til artikkelen som jeg har linket til her :)

 

Du kan alltid sette inn en annonse/annonser på foto.no, det er gratis for medlemmer, så lag deg en profil der.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...