Gå til innhold

Opptakskrav petroleumsingeniør ved UiS


Ahmed123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan noen fortelle meg ke man må ha i snitt for å komme inn i UiS, petroleumsingeniør. jeg går på 1vgs, og har et snitt på 4,2.

Det blir umulig å gjette, siden det gikk opp såpass mye fra 2012-2013. Jeg vil tipper at snittet vil bli omtrent 5,3 eller noe

Lenke til kommentar

Poenggrenser for året 2013 / 2014 innenfor petroleumsingeniørlinjer:

 

PetroleumsGEOLOGI (bachelor): 53.0 poeng (ordniær kvote) , 47.3 poeng (førstegangsvitnemål kvote)

PetroleumsTEKNOLOGI (bachelor): 53.6 poeng (ordniær kvote) , 49.3 poeng (førstegangsvitnemål kvote)

PetroleumsTEKNOLOGI (master): 53.6 poeng (ordniær kvote) , 50.9 poeng (førstegangsvitnemål kvote)

 

Tipper at grensen vil fortsette å ligge rundt her videre. Men som sagt, det er bare spekulasjon.

 

For mer informasjon om hva de to forskjellige kvotene er og hvordan du regner ut poengene dine:

http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/

 

 

Lykke til :)

 

 

EDIT: leif

Endret av Engm
Lenke til kommentar

kan noen fortelle meg ke man må ha i snitt for å komme inn i UiS, petroleumsingeniør. jeg går på 1vgs, og har et snitt på 4,2.

Snittet har visstnok gått litt opp og ned i bølger alt fra 4,7 til 5,2 de siste årene på førstegangsvitnemål. Som de to andre sier over her så er det umulig å vite hva det blir fra år til år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...