Gå til innhold

Trenger litt tips til vannkjøling


Anbefalte innlegg

Heisann. Skal bygge min første vannkjølte pc og trenger litt tips fra dere som har litt mer erfaring enn meg. Har satt opp en liste som jeg foreløpig har satt sammen på Techbay. Skal også bestille noen koblinger i forskjellige vinkler sånn at jeg får et fint utseende og slipper unødvendige bøyer på slangen.post-292924-0-75270400-1395039475_thumb.jpg

 

Tar imot alle tips jeg kan få :)

 

Har Corsair SP 120 vifter og noen Corsair AF 140 vifter. Men vurderer også å putte inn en 140mm radiator ekstra sånn at jeg får litt ekstra kjøling.

 

For å legge til litt ekstra info:

 

Kabinett: Corsair Obsidian 750D

CPU: Intel i5 3750K

HK: Asus Sabertooth Z77

GPU: Asus Gtx 780 Direct CU II

Endret av kasernen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Så jo greit ut.

 

Jeg vet ikke hva målet er her, men D5 støyer mindre enn DCC 3.2, så om lydnivået er viktig ville jeg valgt den isteden. DCC'en har høyere trykk så den er bedre om du skal ha mange blokker (TRI SLI etc).

 

Men du har jo PWM styring på DCC'en og den blir lydløs under 2500 omdreininger. Med såpass kjøleflate vil du kunne holde deg under det antar jeg. Så det faller kanskje ut på ett.

 

Betviler sterkt at ytterligere en rad gjør noe fra eller til med tempen du oppnår.

 

Edit;

Husk å bygg med overtrykk i kassa, mer inn-vifte kapasitet enn ut. (samt ha støvfilter foran inn-viftene).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Da skal jeg bytte ut litt ting for å få et lydløst system. Tenkte å ha 280mm radiatoren skal stå i fronten som blåser inn, pluss en 120mm vifte i bunnen som også tar inn luft. 360 radiatoren skal blåse ut i toppen på lavere rpm enn 280 radiatoren. 140 mm vifta bak blåser ut med lav rpm. Blir kanskje ikke veldig overtrykk, men har gode støvfilte på alle viftene så det går nok greit. For øyeblikket har jeg ca. 26 grader på cpu ved idle og maks 55 grader i load. Skjermkortet går fort opp i 65 grader så alt under det er jeg fornøyd med. Har h100i på Cpuen og vanlig kjøling på skjermkortet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Trenger ikke mye overtrykk, litt holder lenge. Da unngår en at luft trekkes inn andre steder enn gjennom viftefiltrene, hvilket hindrer det meste av støvet fra å komme inn i kassa.

 

CPU tempen vil nok bli ca. det samme som med h100 vil jeg tippe, men skjermkortet kan fort ramle 1/3 med vannkjøling.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Ved å ikke bruke den øverste 5,12 brønnen har jeg plass til en 360 i toppen. Skal også flytte på HD buret sånn at jeg får plass til 240 i fronten og å feste pumpe i kabinettet. Skal gjøre det ganske likt som på dette bildet, bare at jeg har 240 radiatoren i front og ikke i bunnen. Og selvfølgelig hvite slanger istedenfor røde.

 

post-292924-0-01137200-1395130663_thumb.jpg

Endret av kasernen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...