Frenchy89 Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Hei, Jeg gikk i helgen til innkjøp av en ny TV: Samsung UE46F8505 og ønsker å koble denne til mitt Sony BDV-9100W Hjemmekinoanlegg på best mulig måte. Tven har 4 HDMI hvorav en er ARC og hjemmekino har to pluss en HDMI ut (ARC). Jeg har ikke helt forstått hva ARC er, men er det mulig for meg å koble noe til TVens HDMI og få lyd fra Hjemmekinoanlegget? I og med at Hjemmekinoanlegget kun har to HDMI kan jeg kun koble Ps3 og Canal Digital dekoder. Skulle gjerne hatt lyd fra selve Tven også (greit om jeg vil bruke Smart funksjoner) samt Apple TV Håper på svar
DanielL Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 Du har en optisk inngang i tillegg, med andre ord bare å koble en optisk kabel mellom TVen og anlegget så er du good to go.
Mr D Skrevet 17. mars 2014 Skrevet 17. mars 2014 ARC=Audio Return Channel. Det gir TV-lyden tilbake til anlegget i HDMI-kabelen og da trenger du ikke optisk kabel i tilegg. Betingelsen er at du bruker en nyere HDMI-kabel (ver. 1.4).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå