Gå til innhold

ekstern harddisk virker ikke


Anbefalte innlegg

HJELP!!

eg har en WD My Passport Ultra 2TB ekstern hardisk som er 3 - 4 måneder gammel.

Mye av det som ligger innpå er ikke så viktig. Men har flere tusen private bilder og dokumenter som det ikke eksisterer backup av (idiotisk ja eg vett)

 

Harddisken sluttet plutselig å virke, dette var etter at den fikk seg et lite dunk. Når jeg plugger den til pcen så blinker den som den skal og ''hikker'' en del. Harddisken vises på min datamaskin, men kan ikke åpnes klikkes på eller noe annet. Da fryser maskinen og jeg må plugge den ut for at det skal ordne seg.

 

Er det noe som helst jeg kan gjøre for å ordne det? vill en reperatør kunne fikse den eller få kopiert av den? finnes det et program som kan gi meg noe som helst info om hva som fåregår?
Har prøvd å bruke WD Drive Utilities som følger med hardisken for å feilsøke den, men det finner ikke harddisken. Den fryser den også, men når jeg plugger ut harddisken så sier programmet at det fant harddisken.

Har også prøvd alle usbene på pcen og prøvd annen pc men funker ikke der heller.

 

Kan skade på usb eller ledning forårsake noe slike problemer? (tviler)

 

Takker for alle svar ;)

post-334355-0-36903000-1394926589_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må du bestemme deg for om det er en sak for ibas med regning på 7000kr , eller om du skal forsøke selv.

Fikset lignende problem for et par dager siden, den spant opp, hikket og tikket.

Kakket den sidelengs i bordet den vegen så lesehodet faller nedover og inn på disken, dette løste biffen og jeg fikk kopiert ut all data.

Det er selvsagt ikke å anbefale før du har gitt opp og bestemt deg for å kaste den.

 

Må legge til at det har fungert på 3 stk så langt.

Plugge den i alle usb-portene 100 ganger hjalp null.

Lenke til kommentar

Først må du bestemme deg for om det er en sak for ibas med regning på 7000kr , eller om du skal forsøke selv.

 

 

Takk for svar skal ta med meg den svært primitive løsningen og bruke den som siste utvei.

rent nysgjerrig om jeg betaler 7000 og de feiler, hva vil skje med de pengene da?

Lenke til kommentar

I din sak er det nok lesearmen som klikker, dataene ligger urørt på platen.

Feiler de her , kan de legge ned.

De har en garanti på siden, du betaler ikke om de ikke får til eller bare for sjekken eller hva det var.

http://www.ibas.no/

 

 

Edit:

Hvis det ikke er mulig å gjenskape data betaler du kun analysepris: Kr. 1.290,-.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...