Gå til innhold

Feil minne til A7N8X deluxe


Kavroom

Anbefalte innlegg

Jeg har en xp2500 barton og et Asus A7n8x deluxe 2.0 kort og TwinMos pc3200 512M m/winbond CL2.5.

 

Jeg får ikke dette til å kjøre sammen i det hele tatt. Jeg må sette ned minnehastigheten til 133 MHz og timings til 8-4-4-3T for å komme gjennom memtest86 uten at maskinen henger.

Memtest86 rapporterer ikke feil, den bare henger på andre settings.

 

Er det noen som har erfaringer med denne kombinasjonen og klarer minimum å kjøre minne i sync med cpu på 166?

 

Er det feil på minnebrikken jeg har fått eller kan det skyldes noe annet?

 

(Poweret mitt er på 340W og jeg bruker et gf2ti500 skjermkort.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme HK,minne og CPU,kjørte tidligere på 200mhz SPD,vet ikke helt hva det betyr?Men,kunne ikke spille C&C Generals MP.Kræsja til desktop med error : "Serios hardware et eller annet" .Satte minnet på 166mhz,hjalp ikke.Klokket CPU opptil 200 FSB og 10,5 .Det hjalp gitt,helt til maskinen nektet å starte normalt.Pc`en booter ikke opp engang,må dødlegge bak på PSU.bruke resett knappen og av/på knappen flere ganger før maskinen starter opp igjen.Noen ganger er BIOS på default,starter på nytt,uten å gjøre noe instillinger.Da har den gått tilbake igjen.

Defekt BIOS...........Jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiha :D:D:D:D:D

Lenke til kommentar

Problemet ditt ligger i volt og RAM Precharge i timinga.

Måtte ha ny BIOS til EPoX kortet mitt og der var det mulighet for å sette den på AUTO.

Da funket alt helt perfekt, kjører også volten på AUTO, litt høyere timings enn de som produsenten har satt på By SPD. Men det er fortsatt raskt nok og stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...