Gå til innhold

Reklamasjonsrett på batteriet, MacBookPro Midt. 2009


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en MacBook Pro som ble kjøpt i 2009 fra Apple Store.

Jeg har problem med batteriet på denne maskinen. Når jeg har laderen i så står det at den er fulladet, men når jeg tar ut ledningen går den tom for batteri.

 

Så det jeg lurer på er om jeg kan bruke reklamasjonsretten min.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

tja, nei... ett macbook pro batteri har ca 10000 ladesykluser.

din har nok gått sin naturlige gang og blirr brukt opp, samme har min, jeg må ha kabelen i.

Apple har 1år på fiks av slike ting.

nytt batteri koster 1000kr

Lenke til kommentar

Selve mac'en har en reklamasjontid på 5 år.

Men batteriet i seg selv er en annen del, det er en forbruksvare og har kun dekning i 2 år.

 

Så du har lite å gjøre her, enn å kjøpe et nytt batteri å putte inn.

 

EDIT:

Det at Apple kun har 1 år på å fikse sånn er bare tull, de selger varen i Norge og er da underlagt norsk forbrukerkjøpslov. 5 år på varer som er ment å vare lenge (selve maskinen), og 2 år på varer som ikke er beregnet å vare så lenge.

 

Batteriet blir her sett utenom selve maskinen, ettersom det i seg selv er en forburksvare og må gjerne byttes ut etter noen år i bruk. Selve maskinen derimot, den holder nok mer enn 5 år vist du ikke behandler den for dårlig.

Endret av Speider-gutten
Lenke til kommentar

Det er litt avanser ut først, men kikk her så der du at det ikke er så vanskelig alikevell.

 

Av med baklokk, løsne batteriet, ta av batteri kontakten. Sett i nytt batteri og gjenta baklengs.

 

Nytt batteri kan du nok få kjøpt på eplehustet, eller vist du vil ha noe billigere, på eBay.

Endret av Speider-gutten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...