Gå til innhold

PC starter av seg selv?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAr en pc i nettverk som pluteslig har begynt å skru seg på selv! Når jeg har skrudd den av, kan det gå en halvtime time, så skrur den seg plutselig på igjen av seg selv.

Bruker Norton antivirus og router med firewall, så noe vires eller lignende er det nok ikke.

Noen som hvordan dette kan ha seg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom ingen av forslagene over fører noe særlig vei (ved instillinger i software), så opne kabinettet og fjern eventuell(e) ledning(er) som går inn i nettverkskortet (WakeOnLan) og sjekk om dette stopper maskina fra å slå seg på.

offtopic:

aner jeg et konspirasjonsnettverk mellom microsoft (jeg antar at du har hatt ett microsoft produkt installert noengang på maskina) og forskjellige strømleverandører?

Skrevet
offtopic:

aner jeg et konspirasjonsnettverk mellom microsoft (jeg antar at du har hatt ett microsoft produkt installert noengang på maskina) og forskjellige strømlevrandører?

At MS har inngått en avtale med en produsent slik at brukerene ikke kan skru av PCene sine? :lol::lol::lol:

Å nei du, det er nok ikke slikt iallefall. Kan være en eller annen innstilling som står på som default i Windows derimot, selv om jeg ikke har opplevd at den står på default- Så sjekk i Control panel - Power Options

Skrevet

Hmmm...har sjekka i bios, har ikke engang noen Wake on lan-funksjon. I power options fant jeg heller ikke noe spes som kan synes å påvirke at den skulle starte av seg selv.

Skrevet

Har akuratt det samme problemet, pc'en booter opp av seg selv innimellom, har pleier å skje når jeg tar ut og inn kontakten til routeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...