Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med CNET Pro200


Anbefalte innlegg

Jeg har et CNET Pro200 Fast Ethernet-kort, som jeg kjøpte for bruk med ADSL. For litt over en uke siden fikk jeg ADSL-utstyret, men har hittil ikke klart å koble meg på. En god stund sa Telenor at det var diverse problemer hos dem, men alle slike problemer er fikset nå, og da jeg endelig fikk snakke med den eneste på Telenors kundeservice som faktisk kunne noe om dette, mente han at det var et problem med kortet, og ba meg prøve å få lånt et annet, så skulle han ringe igjen senere. Det skal jeg selvfølgelig gjøre, men jeg lurer på om det er noen her som har hatt lignende problem med CNET-kort?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg bor i studentleilighet i Stavanger. Der er alle boenheter koblete sammen i et LAN som igjen er koblet opp mot nettet. I den forbindelse har mange skaffet seg det kortet det her er snakk om. Jeg har selv et og er glad for at det funker. Det viser seg at det er to av mulige feil:

 

1. Du har fått en diskett som ikke er komplett. Det er veldig mange som har det problemet.

 

2. Du har fått et kort som ikke virker, og vil bli kastet så fort det returneres. Det er veldig mange av dem. Derfor har jeg ikke noen annen diagnose.

 

Nå har jeg vært borti en del av dem og registrert at det er en del som overhode ikke virker. Og som aldri blir testet fordi buutikken ikke gidder å test. De går rett i søpla.

Lenke til kommentar

Du mener nettverkskortene ikke blir testet? Ja,ja.. Skulle likt å eid den butikken som har så bra inntjeningsvene at nettverkskortene kan kastes uten å bli testet engang. På Komplett hvor jeg jobber, kan det kanskje virke som om vi ikke tester kortene fordi vi gir ut nye kort dersom kunder klager, men vår tekniker tester kortet så fort han får tid, og sender det i retur dersom det er defekt. Er det ikke defekt, så selger vi det igjen. Jeg skal love deg at kort ikke blir kastet. Blant de tingene vi selger mest av er Cnet nettverkskort, og det er også blant de tingene som det er minst feil på. Så jeg tror nok det heller er brukerfeil som er årsaken til innleggerens problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...