Gå til innhold

Lightbox 2 + C# asp.Net og database. Kan du hjelpe?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Holder på med en skoleoppgave der jeg og en gruppe jobber med å redesigne en nettavis. Denne nettavisen skal ha en egen galleriside til bilder fra events.

 

Jeg er opprinnelig designer på prosjektet, men siden vi plutselig ble en person mindre på prosjektet - så må jeg steppe inn som programmerer.

 

Siden jeg har brukt Lightbox tidligere så tenkte jeg å bruke det på denne oppgaven. Problemet mitt er vel egentlig at jeg ikke kan/er flink på å programmere og har kun brukt Lightbox til statisk webside før. I denne sammenhengen må man ha mulighet til å kunne endre/slette og laste opp bilder til et eller flere gallerier.

 

Jeg har satt opp en database med følgende attributter: ID(int), href(varchar250), data-lightbox(varchar250) og title(varchar250). Jeg har manuelt lagt inn noen test-bilder og informasjon - og klarer å få vist frem bildene i forskjellige gallerier.

 

Se på bildet her for å få et litt bedre inntrykk av hvordan jeg har fått det til å fungere.

 

Slik som det fungerer nå er galleriet ikke ordentlig dynamisk slik som jeg har behov for. Jeg har manuelt lagt inn linker til de to galleriene som jeg har i databasen (se html-en i bildet). Koden nedenfor HTML-en vet jeg ikke hvordan fungerer, jeg har funnet den på nett.

 

Så hva er det jeg har behov for?

- Et galleri hvor en admin av nettsiden kan legge inn bilder i forskjellige gallerier fra et enkelt CMS. I dette CMS-et skal man kunne bruke en fileuploader til å laste opp flere bilder som lagres og gis en filsti.

 

- Man skal også kunne sette en title som er felles for alle bilder i galleriet - som da skal være navnet på fotografen som har tatt bildet. Jeg tenkte at dette ville være mye enklere å kode opp enn at man kan skrive inn en egen title til hvert bilde (noe som jeg i utgangspunktet kunne tenkt meg, men som jeg tenker er best å droppe).

 

- Hjelp til å få bildene til å bli vist frem uten å ha lagt inn manuelle linker slik som det er nå.

 

Hva slags verktøy bruker jeg?

- C# asp.Net

- Visual Studio 2012

 

-----

 

Håper det er noen som kunne tenke seg å hjelpe meg! :)

Mvh Sofie

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...