Gå til innhold

Directx error hardware relatert?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skaffet laptopen Lenovo y510p rett etter BF4 kom ut, men har siden fått BF4 erroren "Get Device Removed Reason".

Hadde sett flere gameplay videoer på youtube der de brukte den samme laptopen, mest for å sjekke hvordan det kjørte. Så y510p skal fint kunne kjøre spillet uten problemer.

Det er veldig mange som får denne feilmeldingen, men det er også 1000 forskjellige løsninger. Den mest vanlige fix er å underklokke skjermkortet eller oppdatere skjermdriver.

 

Skjermkortene er Nvidia 755m SLI og det er bare med SLI-enabled jeg får feilmeldingen(det er også svært få som forbinder denne feilmeldingen med SLI).
Har aldri hatt problemer med å kjøre noen andre spill på denne maskinen, bortsett fra BF3 med samme error.

 

Har testet sikkert over 20 forskjellige skjermdrivere både fra Nvidia og Lenovo. I tillegg til utallige merkelige løsninger som har fungert for andre. Eneste jeg ikke har prøvd er å underklokke skjermkortet for å bevare garanti.

 

Jeg forventer ikke å løse problemet her på forumet, men kanskje finne ut hva jeg bør gjøre videre. Klarer ikke å se for meg noe annet enn at dette er en hardware feil. Så da er muligheten å enten underklokke eller sende den inn til leverandør.

Men det er tvilsomt at de vil komme frem til en hardware feil?
Finner ingen med samme error på en y510p.

EDIT: Kan også legge til at BF4 singleplayer fungerer uten problemer.


Ok, fikset det. Økte bare GPU voltage, trengte ikke å underklokke.

Endret av Sausfisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...