Gå til innhold

Oppgradere for videoredigering, v.2


Anbefalte innlegg

Hadde en lignende tråd for omtrent akkurat ett år siden, og da endte jeg med å oppgradere skjermkortet etter mange gode innspill her.

Sitter idag med følgende i et htpc-kabinett (Antec fusion):

- GigaByte GA-E7AUM-DS2H (link)

- Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4GB CL5

- Intel Core 2 Quad Q9400
- NVIDIA GeForce GTX 650

- Corsair VX450W (link)

 

Tiden går og det er kanskje på tide å gå for nytt hovedkort, cpu og minne? Må en da også ha ny PSU eller vil den fungerer tilfredsstillende en periode til?

 

Merket god forskjell ifjor da jeg endret fra integrert skjermkort til det GeForce GTX 650.

 

Innspill? :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjølv pinnacle 16. Da e eit veldig tungt program.

 

Når da kjem til ram kjøp 16gb. Da trenge du. Har vert oppe i 14gb mens eg exporterte eit 1080p film på 30min med digre bilete.

 

Anbefale i7 4770k. Skal du spara ein 1000 lapp og få god ytelse, anbefale eg amd fx8350. Har den sjølv og den drar pinnacle fint. Har aldri hatt problem med den.

Endret av HardGround
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 år senere...

Så for meg å bruke noen tusen mindre, men om en må bruke så mye så for en diskutere videre med kona... Så for meg et sted mellom 5-6000,-, om det er mulig.

 

Jeg er vel avhengig av m-atx hovedkort?

Det stemmer, fikk ikke det med meg før nå. Dette er det enkleste jeg ville ha gått for om jeg var deg. Det havner også fint i budsjettet.

 

Velg evt i7-4790k for litt ekstra ytelse, og overklokkingsmuligheter (+300kr) da trenger du også en annen kjøler. Det finnes også en i7-4790S som er klokket litt lavere, men utvikler mye mindre varme.

 

X99 og i7-5820k blir vanskelig i det budsjettet pga dyrere HK, prosessor og DDR4 ram

post-118115-120520_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...