Gå til innhold

Windows 8.1 har plutselig deaktivert seg selv!?


Anbefalte innlegg

Windows 8.1 har funket fint siden det kom ut helt til nå.

plutselig har windows av en eller annen grunn deaktivert seg selv.

 

Produktnøkkelen fungerer ikke lenger og slmgr /ipk YOUR-KEY-WITH-DASHES-HERE, slmgr /rearm løser IKKE problemet!

 

Noen her vært bort no lignende?

 

Er jo helt for j.... irriterende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du har selvsagt en ekte Windows 8 lisens kjøpt i butikk/web eller en lisens som fulgte med pcen da den var ny? (Windows 8)

Og du har ikke prøvd å legge til Media Center, type den gamle gratis lisensen du evenetuelt fikk rett etter at Windows 8 kom ut?

 

Og om du ikke har noe problemer med de nevnte ting, har du ett oppegående (altså ikke Norton, McAfee etc) og fungerende virusprogram på pcen som du har skannet hele pcen med nylig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og du har ikke byttet noe hardware, som prosessor, hovedkort, harddisk osv?

Jeg har jo brukt Windows i ca 20 år nå, og har aldri opplevd at den bare deaktiverer seg selv.

Har opplevd det når jeg har byttet hardware og jeg har opplevd det når jeg ved et "uhell" har brukt samme nøkkel på flere pcer på samme tid.

 

Har du ikke gjort noen av de nevnte sakene over, og du har kjøpt nøkkelen fra Microsoft direkte eller fra en butikk (ikke type super billig på Ebay, QXL, finn.no eller lignende) så er det noe rart som har skjedd.

Men det er jo bare å ringe Microsoft for å finne ut av det, siden du har en ekte nøkkel.

Til og med du har kjøpt en OEM versjon (som er den billigste) så bør de kunne hjelpe med at nøkkelen ikke fungerer lengre.

 

Bare husk på at om du har brukt nøkkelen flere ganger på ulike pcer, så kan det også være en årsak.

Lenke til kommentar

Siden det ikke er mulig å deaktivere Windows/Microsoft lisenser så kan det være at lisensen har blitt svartelistet om du har brukt den tidligere.

Det å eventuelt kjøre slmgr /upk deaktiverer ikke lisensen. Microsoft opererer bare med at enten er en lisens aktivert eller ikke aktivert. Bedriftsnøkler (MAK) inneholder et visst antall aktiveringer f.eks, og det antallet går ikke opp igjen uansett hvor mye man mener man "deaktiverer" en nøkkel.

Slik er det med MSDN/Technet nøkler også.

 

Men uansett, eneste som faktisk kan hjelpe og eventuelt svare på hva som har skjedd er Microsoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...