PloKooN Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 Heisann. Har lest om at det snart kommer dvd+/-r plater med dobbel kapasitet (8,6 gb) Fra IT-avisen: http://www.itavisen.no/art/1302003.html Er det da mulig å brenne en 8,6 gb dvd+/-r med dagens brennere? Eller må man kjøpe ny brenner? (Har en Nec nd-1300) MVH PloKooN
ledigbrukernavn Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 Samme dual layer som brukes på film DVD'er? Dette lover jo godt for 'back-up' av filmer. Trodde nesten 'de' kom til å hindre at slike løsninger kom på markedet.
AMD-guru #1 Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 mest sannsynlig vil du måtte ha ny brenner, men jeg er ikke sikker..
PloKooN Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Skrevet 9. oktober 2003 okey! Det holder ikke med en firmware update til dvd-brenneren?
ledigbrukernavn Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 okey! Det holder ikke med en firmware update til dvd-brenneren? Det får vi sikkert vite når teknologien blir lansert.
PloKooN Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Skrevet 9. oktober 2003 okey! Det holder ikke med en firmware update til dvd-brenneren? Det får vi sikkert vite når teknologien blir lansert. Sant det, merker at dette er nytt for dere også, siden dere ikke kan svare
tvangsgreie Skrevet 9. oktober 2003 Skrevet 9. oktober 2003 Det er ekstremt lite sansynlig at det vil virke med nåværende brennere, oppgradering eller ikke. Laseren må på en eller annen måte varieres for å kunne benytte seg av begge lagene, og det vil neppe nåværende brennere kunne gjøre. Digi har forøvrig en artikkel om DVD-brenning i dag. Jeg må si jeg synes det er fascinerende at hver gang +R-plater ser ut til å komme ned mot prisnivået til -R, kommer det noen nye -R plater som er enda billigere. "Whitelabel" er sikkert noe dritt, men så er jo kr 4,50 drittbillig også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå