Gå til innhold

Bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet dette ikke har med hardware å gjøre, men jeg vet ikke om andre steder å spørre.

Et vanlig bilde har firkantet form, Men hvis du ikke vil ha med alt i det bildet, foreksempel så har du et bilde av en ball, Hvordan kan du da få vekk de firkantete kantene?

har ps6.o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men det kan du ikke. Et bitmap-bilde vil alltid måtte ha en gitt høyde og bredde. Hvor skal du bruke dette bildet? Hvis du skal putte det på web så kan du jo f.eks. markere det sorte rundt ballen og "male" det til samme farge som bakgrunnen, eller du kan slette det/gjøre dem gjennomsiktige, men da må du lagre som enten GIF eller PNG (jeg anbefaler PNG).

En guide for å gjøre deler av et bilde transparent finner du her.

PS! Zandzpider - han spør jo nettopp om hvordan han skal gjøre det, og han har allerede deklarert at han har Photoshop 6.0 - vær litt mer konstruktiv.

Skrevet
Beklager, men det kan du ikke. Et bitmap-bilde vil alltid måtte ha en gitt høyde og bredde. Hvor skal du bruke dette bildet? Hvis du skal putte det på web så kan du jo f.eks. markere det sorte rundt ballen og "male" det til samme farge som bakgrunnen, eller du kan slette det/gjøre dem gjennomsiktige, men da må du lagre som enten GIF eller PNG (jeg anbefaler PNG).

PS! Zandzpider - han spør jo nettopp om hvordan han skal gjøre det, og han har allerede deklarert at han har Photoshop 6.0 - vær litt mer konstruktiv.

Jeg skal bruke bildet på et real one player skin, men ballen var bare et eksempel. Hvordan gjør jeg et bilde gjenomsiktig da?

Skrevet

Jeg skal bruke bildet på et real one player skin, men ballen var bare et eksempel. Hvordan gjør jeg et bilde gjenomsiktig da?

srry.. klipp ut bilde.. husk hvor stort bilde var.. lag et nytt transparent bilde.. lim inn det gamle og begynn å viskle rundt kantene...

Skrevet
Beklager' date=' men det kan du ikke. Et bitmap-bilde vil alltid måtte ha en gitt høyde og bredde.

[/quote']

Hvem sa at det skulle være bitmap?

Skrevet

nå vet jeg ikke helt om "usynlig" går i jpg.. er ikke helt inn i hva de forskjellige formatene støtter.. vet at gif støtter det vertfall.. ja jeg skjønner hva du vil frem til når det gjelder det bilde.. menne msg meg privat hvis du vil at jeg skal titte på det da :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...