Gå til innhold

(iOS) Second Chance Heroes - Abe Lincoln + motorsag = knall ARPG

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

second-chance-heroes.jpg

Second Chance Heroes er et ARPG i stil med Diablo osv, som kom til iOS i går. Det vil bli gitt ut på PC og Mac etterhvert, men de venter på Greenlight på Steam.

Poenget med SCH er ganske enkelt: Jorden er truet av.... vel, det meste, så en fyr bestemmer seg for at redningen er i fortiden. Dermed kloner han diverse folk fra fortiden sin i garasjen, så de kan redde verden. Her snakker vi Abraham Lincoln, Cleopatra, Leonardo DaVinci og så videre, men med noen små forandringer. Abe Lincoln går rundt med svær motorsag, Napoleon sitter på en kanon, Marie Curie skyter lasere fra øynene og så videre. :p

Som du skjønner er det mye humor her. Jeg fikk achivement for å drepe en "sentinent cheese burger", og det sier jo sitt. Eller hva med å stoppe en zombiehær fra å angripe ved å spilel diskomusikk, så de begynner å danse? Begge deler er i det første brettet, av 26 brett foreløpig. Det er også en del bra nytenkinger og overraskelser her jeg ikke vil røpe. Jeg kan jo hinte til at jeg måtte løpe rimelig kjapt forbi en drøss zombier for å ikke bli knust, og det sier jo sitt.

Hele spillet er basert på gamle arcade-spill, så man starter med kun tre liv og to helter (man kan bytte mellom dem i solo, mens opp til tre kan spille sammen online.) Når man har mistet livene og alle heltene er døde er det nok game over, og man går tilbake til level 1 - -med mindre man kjøper flere liv, så klart.

Akkurat her har vi det beste og verste med spillet. Det er F2P, så teknisk sett kan vi spille hele greia uten å betale noe som helst, men da får vi bare Lincoln og Cleopatra. Resten koster penger. Det samme gjør ekstra liv og så videre, men vi kan finne relics (gir bonuser) i spillet. Jeg er ikke alltid så begeistret for F2P modellen, men i dette tilfellet tilbyr de nok av ting gratis til at man får teste spillet grundig før man betaler noe som helst. Det koster heller ikke stort å åpne mer her. Betaler du en hundrelapp har du nok til tre, fire heler ekstra, så det sier jo litt hva det faktisk koster. Det er tolv helter til sammen i skrivende stund, og ti koster penger. Men som sagt, du får veldig mye for pengene her.

En ting jeg liker er at til tross for at det er F2P med cash shop kan vi likevel spille offline. Det eneste er at da får vi ikke bruke cash shop (logisk nok), så man får ikke kjøpt noe. Men det trenger man strengt tatt heller ikke gjøre, og i alle fall ikke så ofte at det er et problem å koble seg på. Har du ikke nett hjemme er det bare å stikke innom en kamerat, McDonalds, skolen eller noe sånt, så ordner den biten seg.

Som sagt er det et knallspill med mye humor, bra kontroller og nok gratisting til at man får seriøst vurdert spillet (selv multiplayer, antar jeg), så det skader ikke prøve. :)

http://www.2ndchanceheroes.com/

Endret av Schreiber

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...