Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hårtap gutt/mann 20


ostdruer

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer bare litt på om noen har litt peiling på hårtap for menn. Har lest mye om det og begynner å lure litt på om det bare må aksepteres?! Det begynte etter at jeg begynte i militæret høst 2013.. Måtte selvfølgelig shave håret i rekrutt perioden og fikk da se at jeg begynte å få viker. Etter en stund så jeg at håret mitt vokste mye saktere enn andres hår....

Og jeg legger merke til når jeg tørker meg i håret etter en dusj så er det del hår på håndkledet etterpå. Sitter jeg å se på tv noen timer senere og "rufser" litt i det, så faller det hår på hår :/ Mest fra vikene....

 

Så er det noen tips på hvordan jeg skal akseptere dette? Jeg er 20 år om to måneder og syntes hårtapet tar på selvtilliten. Føler meg ikke komfortabel med at dette skjer, og ligger ofte å tenker på dette. Både bestefar og pappa begynte å miste håret i samme alder... Så selv om jeg har vært klar over at det kunne skje, så syntes jeg det er kjempe uknall! Dessuten ser jeg ganske ung til å være 20, og det ser kjempe teit ut med viker.

 

Må jeg bare akseptere det, i så fall, noen positive tanker jeg kan ta med videre for å prøve å akseptere det? Eller er det snart en mirakelkur som fikser det snart?

 

Hilsen gutt 20 med veldig lite selvtillit på grunn av hårtap... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...