cfcar Skrevet 13. februar 2014 Skrevet 13. februar 2014 (endret) Hei! Jeg lurer på hvor mye watt dataen min bruker? er det noen program som kan måle strømforbruket? eller er det noen som kan regne det ut for meg? Link til data: http://www.netonnet.no/art/demovarer/data/kupp-stasjon%C3%A6r-data/asus-xcg8350-nr002o/X168307.3016/ Endret 13. februar 2014 av cfcar
Andrull Skrevet 13. februar 2014 Skrevet 13. februar 2014 Linken funker ikke. Strømforbruket vil være svært variabelt og være forskjellig alt etter hvordan du bruker den. Man kan i beste fall estimere et ca maks trekk. Ellers er det greit å vite hva du ønsker å finne ut. Er det maskinen (inklusive strømforsyningen) du vil finne, eller hva alle komponentene trekker. Ønsker du å vite det totale strømtrekket/effekten, så kjøp en strømmåler på clas ohlson. Koster ca 100kr og funker til alt.
Klausen Skrevet 13. februar 2014 Skrevet 13. februar 2014 Eller så kjenner du kanskje en elektriker som du kan få lånt en ampere meter av. P=U*I U=230V (P)-Effekt/watt (U)-Spenning/Volt (I)-Strøm/Ampere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå