Gå til innhold

Stativ hjelp-googling


Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

 

Er det noen som er flinkere til å google enn meg som kunne hjulpet meg litt?

 

Jeg kjøpte et «Giottos professional aliminium tripod, VGR9264-MC» hos BH i NY for ca 4 år siden. Dette fikk jeg anbefalt i butikken til mitt daværende Nikon D90 med et 16-85mm på. Etter dette har jeg kjøpt meg størrre/tyngre utstyr, og lurer nå på hvor stor lastekapasitet dette egentlig har. Er forsåvidt inneforstått med at dette ikke er det mest solide, men ønsker å kunne bruke det på utflukter der jeg trenger noe «lett» noe(om det greit tåler noen kg).

 

 

 

Problemet med mine google søk er at dette stativet er utgått(og er erstattet med et annet, i hvert fall hos BH).

 

Så er det noen av dere som klarer å finne frem til de tekniske dataene for dette? Da i hovedsak lastekapasitet?

 

 

 

Om det skal vise seg at dette stativet kan holde et FX-kamera og et 70-200 f/2.8 stødig, kan noen da anbefale et ålreit kulehode til dette stativet?

 

 

 

Setter stor pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Suverent, takk for hjelpen!

 

 

 

Hva mener dere om dette, vil dette fungere greit med et FX-kamera og et 70-200 f/2,8? Eller er dette for dårlig? Setter pris på en ærlig mening om dette.

 

 

 

I så fall:

 

 

 

er vi over på spm 2. Det fulgte med et hode, et Giottos MH 5400. Dette synes jeg er litt puslete, liten kule og små strammeskruer så kunne tenkt meg et litt bedre hode på stativet. Så kan jeg heller sette MH 5400 fast på gorillapoden. Har dere forslag til kulehode som kan matche stativet og ønsket kapasitet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...