Gå til innhold

Ny maskinvare for htpc


Anbefalte innlegg

Skal handle meg en Intel Pentium G3220 og sette det på et Asus z87m kort.

 

Sliter litt med å finne et H87 hovedkort som har optisk lyd ut. Trenger dette da forsterkeren ikke har hdmi.

 

Noen gode forslag? Vil jeg få problemer med lyd og bilde hvis jeg kjører bilde via hdmi og lyd via optisk?

 

Gjør dette i dag og det funker fjell. Men maskinvare støyer litt for mye og jeg trenger ikke en spillpc i stua lenger, kun mediabruk med sumo, netflix og xbmc.

 

CPU er valgt fordi den er råbillig og yter til hva jeg skal bruke den til.

 

Takk for svar! Kom gjerne med konstruktive innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Siden det er HTPC du skal bruke det til (og mATX såvidt jeg kan se), skal du bruke fjernkontroll til boksen? Isåfall må du være obs på Asus, da wake-from-usb i mange tilfeller ikke virker på de, og dermed kan du ikke starte opp boksen fra dvale med IR fjernkontroll.

 

Tatt det i beregningen, så var det *eneste* hovedkortet jeg kunne finne da jeg bygget htpc for et par måneder siden som hadde wake-from-usb, samt HDMI og optisk utgang Intels mATX hovedkort, DH87RL, som jeg er veldig fornøyd med. Lagerstatusen var det litt værre med, så jeg endte opp med å bestille fra usa.

 

Jeg kan imidlertid ikke helt se hvorfor nytt hovedkort skal gjøre at riggen støyer mindre? CPU vifta vil da gå like hardt, med mindre det er andre vifter som bråker?

 

Edit: Nei, det er ikke noe problemer med oppsettet du ser for deg. Jeg kjører bilde med hdmi og lyd til forstekeren med optisk kabel (da jeg har en litt eldre forsterker). Det går kun på instillinger på pcen hva du ønsker å bruke..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Skal ha samme oppsett som deg, men det står mellom dette:

 

http://cdon.no/elektronikk/msi/msi-h87m-g43-intel-h87-4xddr3-crossfirex-socket-1150-matx-p23779632?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Mainboard-Socket-1150+MSI+H87M-G43+Intel+H87+4xDDR3+CrossFireX+Socket+1150+mATX&utm_content=23779632&utm_campaign=prisjakt_no_Motherboard

 

Og dette:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1956027

 

Begge har optisk ut. Bare usikker på hva jeg skal velge da jeg er litt Asus mann fra gammelt av og aldri hatt noen erfaringer med msi.

 

Også er det litt prisforskjell på ca 300,-. Det teller litt, men skal ha denne maskinen like lenge som den forrige (2-4 år), så det spiller nesten ingen rolle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...