Gå til innhold

Underskudd på energi. Vil trene men orker ikke


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg er en 17 år gammel gutt som i det siste har blitt veldig sliten. Trener fotball 4 dager i uka der økta alltid blir avsluttet med hard intervall trening pga. sesongoppkjøring (tirsdag, onsdag, torsdag og søndag) og trener styrke 3 ganger i uken (Mandag, onsdag og fredag). Dette har ført til at jeg nesten går i søvne på skolen og alt jeg orker å gjøre når jeg kommer hjem er å se på tv-serier osv. I kveld skal jeg egentlig kjøre en styrkeøkt, men alt jeg orker å gjøre nå er å legge meg ned å sove.. Merker også at jeg har svak smerte i beina mine samtidlig som de føles "tomme" for energi. Det å kutte ned på fotballtreningene er uaktuelt og jeg må evt. vurdere hvordan jeg skal gjøre det med styrkebiten. Om noen har noen tips som kan øke energinivået mitt så ville dette hjulpet meg mye!

 

Ps. Er 192cm høy, 74kg og legger meg til vanlig klokken 23.30 om dette skal være relevant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortell oss gjerne litt om kostholdet ditt.

Holder meg unna alt av brus, søtsaker og snacks sett bort i fra lørdager. Starter gjerne dagen med en skål havregryn og melk klokken 07.40, før jeg spiser et par grove brødskiver på skolen klokken 11.00 og tar meg enda et par grove rundt klokken 14.00. Til middag spiser jeg det som resten av familien spiser. Senere spiser jeg mat ettersom hvilken trening jeg skal på.

Lenke til kommentar

...

legger meg til vanlig klokken 23.30 om dette skal være relevant.

 

Når er det du står opp? Må du bli vekket av vekkeklokke for å stå opp? Prøv å sove så mye at du våkner uten vekkeklokke. Jeg vet at skolen begynner når den begynner, da må du vurdere å legge deg tidligere. Jeg vil si minst 8 timer søvn er et must.

En annen ting jeg ville sjekke for gluten allergi, bare for å være sikker. Det skal være en enkel blodprøve hos fastlege.

Lenke til kommentar

 

...

legger meg til vanlig klokken 23.30 om dette skal være relevant.

 

Når er det du står opp? Må du bli vekket av vekkeklokke for å stå opp? Prøv å sove så mye at du våkner uten vekkeklokke. Jeg vet at skolen begynner når den begynner, da må du vurdere å legge deg tidligere. Jeg vil si minst 8 timer søvn er et must.

En annen ting jeg ville sjekke for gluten allergi, bare for å være sikker. Det skal være en enkel blodprøve hos fastlege.

 

Står opp i 7 tiden, og legger meg i 23 tiden, så jeg får omtrent 8 timer hverdag. Det med gluten kan jeg sjekke.

Lenke til kommentar

Mye trening og alt for lite mat. Doble matinntaket ditt, så tenker jeg du skal føle forskjell.

 

Selv pleier jeg også å hive litt frukt, melk, juice og havregryn i en blender og drikke det. Enkel måte å innta frukt på.

Enig med denne fyren som forøvrig er langt over snittet kunnskapsrik på trening og kosthold.

3500kcal burde være et minimum ut ifra det du beskriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...