Gå til innhold

Spørsmål om vifter og litt annet :)


Skyggefal

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg Corsair h100i, og byttet ut viftene ganske fort på grunn av støy. Men det var med noen Noctua vifter som ikke er de beste for radiatorer. Noen som har forslag til nye vifter som jeg kan ha til radiatoren? Vurderer å kjøpe fire stykker med en gang og prøve push/pull for å se om jeg får mer effekt, så derfor trenger jeg vifter som ikke bråker for mye men fortsatt flytter mye luft. Prisen er ikke noe å tenke på, betaler gjerne litt mer per vifte for best mulig resultat.

 

Takker på forhånd for alle svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må du nesten finne ut dagens DB og finne noen som har lavere men samtidig flytter mer kubikk i samme tidsrom. Slet med det samme selv , men DB som står oppført virker random da alle måler på forskjellig måte / avstand.

 

Stille er også relativt , kjører du viftene med styringen fra pumpen på nivå 1-2-3?

Endret av War
Lenke til kommentar

Får sjekke litt på komplett og finne forskjellige målinger.

 

Kjører viftene med Corsair Link med fixed rpm på 1100. Da er 200 rpm under maks og viftene bråker litt mindre, men fortsatt litt for mye støy.. Regner med å gå ned litt på rpm når jeg kjører push/pull.. Får finne noen vifter og teste litt. Er veldig fornøyd med temperaturen under load, har aldri vært over 50 grader. Men idle temp ligger rundt 27-28 grader i et rom som har rundt 19-20 grader og enda kaldere på gulvet det pcen står..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...