Gå til innhold

Hjelp til kjøp av gaming pc, 6 - 7k


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger en ny gaming pc fordi min er så gammel at jeg tror noen av komponentene er laget av stein.
Jeg har skammelig lite peiling på pc men fikk tips av en kompis om å prøve her.

Det er vel mest cs-go det går i men kansje litt annen gaming også om jeg får en god pc. tenkte å bruke ca 6,7 kansje 8 tusen, ikke noe særlig mer for jeg må også ha en benq skjerm i tilleg til og passe på temperaturen på kona..

Hadde satt pris på om noen kunne kommet med tips eventuelt satt opp en liste på en god pc til den prisen.

På forhånd Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du glemte HDD/SSD kaptein :)

 

Vill også lagt på en 212 cpu kjøler

uff, er fortsatt trøtt idag ja..

'

MEN! stockkjøler fungerer knrikefritt når man ikke skal klokke cpu! Har hatt stockkjøler lenge selv og den fungerer fint :)

 

SSD er en luksus som egentlig ikke er nødvendig i en budsjett pc da dette kan bli kjøpt i ettertid om det er nødvendig :)

Endret av Kaptein-Snorkel
Lenke til kommentar

For CS:GO så trenger du svært lite kraft for å være helt ærlig. Lagte til en budsjetts-liste til broren min som kan dra det meste av forrige generasjon, samt nyeste. En behøver aldri "ultra" setting :p

 

Alt i denne listen vil fungere svært godt til dagens oppgaver og spill. Skulle du trenge mer kraft er det bare å øke litt i pris på skjermkort (men se til at PSU alltid er stor nok, men bør være GOLD sertifisert pga. varme og effektivitet).

 

handleliste_zpsa327d0f3.jpg

Endret av Oyand
Lenke til kommentar

For CS:GO så trenger du svært lite kraft for å være helt ærlig. Lagte til en budsjetts-liste til broren min som kan dra det meste av forrige generasjon, samt nyeste. En behøver aldri "ultra" setting :p

 

Alt i denne listen vil fungere svært godt til dagens oppgaver og spill. Skulle du trenge mer kraft er det bare å øke litt i pris på skjermkort (men se til at PSU alltid er stor nok, men bør være GOLD sertifisert pga. varme og effektivitet).

 

handleliste_zpsa327d0f3.jpg

litt dumt å ikke velge K versjonen av CPU så han kan overklokke til bare 50 kr mer :p

Lenke til kommentar

 

For CS:GO så trenger du svært lite kraft for å være helt ærlig. Lagte til en budsjetts-liste til broren min som kan dra det meste av forrige generasjon, samt nyeste. En behøver aldri "ultra" setting :p

 

Alt i denne listen vil fungere svært godt til dagens oppgaver og spill. Skulle du trenge mer kraft er det bare å øke litt i pris på skjermkort (men se til at PSU alltid er stor nok, men bør være GOLD sertifisert pga. varme og effektivitet).

 

handleliste_zpsa327d0f3.jpg

litt dumt å ikke velge K versjonen av CPU så han kan overklokke til bare 50 kr mer :p

 

Jaja, visst han absolutt MÅ overklokke så kan han jo det =P Er ikke nødvendig vil jeg påstå, men det er vel et must for noen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...