Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan begynne med fritidsaktiviteter [Trondheim]?


Anbefalte innlegg

Jeg veit ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg i denne posten, så dette kommer rett fra hjertet, kanskje noe ustrukturert, men la gå.

 

Jeg, som datanerd, og som også jobber med dette til daglig, har ikke den største venneflokken. Noen ytterst få gode venner og venniner har jeg, som jeg treffer på litt for sjeldent. Mange av disse er opptatt med sine ting, så jeg får ofte ikke truffet de så hyppig som jeg skulle ønske.

 

Så spørsmålet mitt er som følger; istedet for å sitte hjemme aleine på Lørdager, skulle jeg gjerne vært litt mer sosialt aktiv. Aller helst har jeg hatt lyst å dra på besøke til noen nye folk, eller få besøk selv. Interesseområdene mine er begrenset til IT, tv-serier, film og slike nerdeaktiviteter, men jeg er en god lytter og liker ikke at folk har det vondt; vil kalle meg selv en omsorgsperson.

 

Pga sosial angst (som jeg har gjort noe med i det siste året), så er jeg ikke den som greier å dra på byen aleine, jeg blir sittende og føle meg ubekvem i slike situasjoner.

 

Så hvordan treffe på folk? Det er hovedsakelig snakk om venner, men har også ønske om å finne meg en dame etterhvert.

 

Finnes det fritidsaktiviteter i trondheimsområdet, som man kan begynne med, uten å ha de største forhåndskunnskapene? Gjerne der man møter mange folk? Noen tips?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halla mann, du, jeg vet hvordan du føler deg, men det er ikke negativt å drive på med det du driver med. Finnes veldig mange utadvendte folk som gjør nøyaktig det samme som deg.

 

Det er først og fremst veldig vanskelig når man ikke kjenner noen som kan "dra deg opp av søla", men du kan kanskje sjekke ut Hackheim? Jeg har aldri vært innom der, men de ser jo ut til å være right down your alley ;)

 

Og jeg merker at når jeg har vært lite ute å sosialisert meg på en stund så blir det plutselig en del mer ubekvemt å være ute i social settings. Har du en kompis ved siden av deg på byen eller noe slikt så løsner alt seg. Regel nummer 1 er da å ha det kult med den personen og bare finn på mye kødd, slik at dere ikke ser ut som to ensomme som har funnet hverandre, men to som har det dritkult sammen :D

 

Og det er kanskje ikke mange som liker å si det eksplisitt, men det å kle seg bra kan ha mye å si for hvordan folk forholder seg til deg, og med mindre du er en person med stålkontroll så vil jo dette i noen grad påvirke humøret ditt. Bare for the note. Det kan da være greit å bli kjent med noen som har grei peiling på mote sånn at du ikke alltid trenger å høre på de folka i butikkene som bare skal prøve å selge deg mest mulig.

 

Jeg skrev bare ned dette fort for å gjøre det mest mulig autentisk, men jeg føler jeg kan reflektere meg veldig i posisjonen du er i. Jeg hadde samme problemet for 6-12 måneder tilbake, men jeg har kommet meg veldig, mye med hjelp fra noen enkelte.



Anonymous poster hash: d269c...6fe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er vel i nøyaktig samme båt som deg TS. Nerdete interesser, ikke kjempestort kontaktnett, og de vennene jeg har er nerder de også. Har lyst til å finne på noen fritidsaktiviter og bygge et kontaktnett litt ved siden av de vennene jeg allerede har, men vet ikke hvor jeg skal begynne, og synes det er skummelt å gå i gang med slikt på egenhånd.

 

Du er ihvertfall ikke alene om å ha det slik :)

Lenke til kommentar

Jeg er vel i nøyaktig samme båt som deg TS. Nerdete interesser, ikke kjempestort kontaktnett, og de vennene jeg har er nerder de også. Har lyst til å finne på noen fritidsaktiviter og bygge et kontaktnett litt ved siden av de vennene jeg allerede har, men vet ikke hvor jeg skal begynne, og synes det er skummelt å gå i gang med slikt på egenhånd.

 

Du er ihvertfall ikke alene om å ha det slik :)

Det absolutt beste man kan gjøre er å gå i gang med de tingene man synes er skummelt og ubehagelig. Det er kun når man går utenfor komfortsonen sin man utvikler seg som person. Personlig er jeg kun ute etter jobber, verv og ansvar jeg synes er skummelt, og hvor jeg er usikker på om jeg gjør en god jobb eller ikke. Det er kun da jeg VET jeg får noe ut av det.

Lenke til kommentar

Ja jeg må nok bli flinkere til å utfordre meg selv, og det jobbes forsåvidt med saken. Men jeg er bare veldig stresset og opptatt for tiden med mange ting jeg ikke er helt i mål med, men når det er på plass, og jeg får lettet litt på skuldrene, så skal jeg begynne å utfordre meg litt mer.

Lenke til kommentar

Ingress, kanskje? Har såvidt rotet litt med det selv, men folk ser ut til å ville møtes, og gå og hacke portaler og sette opp resonatorer og sånn sammen.

Kanskje ikke den ultimate aktiviteten en lørdag kveld, men t.o.m. jeg er opptatt da som oftest, om ikke annet enn med kona og TV-titting. Og jeg er på mange måter i samme situasjon som deg, og er eldre.

 

Ellers så er jo idrett et sted å treffe folk, eller steder de driver med frivillig arbeid, som Røde Kors og sånn.



Anonymous poster hash: 6598b...8d9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...