Gå til innhold

sørreisa - erfaringer ?


danielnor

Anbefalte innlegg

er i rekrutten på madla nå, og har blitt fordelt til sørreisa som minibussfører.

hadde dette på 4. valget og er redd at jeg ble sendt mest på grunn av at jeg er gammel nok ( er 22 )

 

men det jeg lurte på var om noen har vært i sørreisa i det siste, eller har vært vognfører på minibuss. er det mye å gjøre osv ?

og hvordan er kaserna / messa / velferden der oppe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei! Jeg er ATV og vaktsoldat på Sørreisa. Maten her er kjent for å være den beste i Forsvaret for vernepliktige. Kaserna har ganske grei standard med 4-manns rom. Som transportsoldat på Sørreisa får du en del fritid og turnus. Du er på vakt som oftest 12 timer om dagen, men du får mye fritid i disse timene når du ikke kjører. Turnusen for transportsoldater er 2 uker på vakt, 1 uke med utdanning og 1 uke fri. Bare å spørre om det er noe mer du lurer på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Sørreisa kan være himmel for noen, helvete for andre. Slik er det vel kanskje overalt.

 

Som transportsoldat vil jeg si at du har mest fri av alle på leir. Du har en kjøring, når du er ferdig med den, har du fri. Ellers er det litt vasking av biler, skriving av rapporter, EET-skjema osv.. Du kommer med stor sannsynlighet til å ende opp på Velferden mesteparten av tiden. Der har du også kontoret ditt.

 

Dersom du liker å spille, har vi datarom, som ofte er i bruk. Brusmaskin som er tilgjengelig 24/7 i tillegg til kantine som er åpen fra 18.00-21.30 hver dag. Filmrom, bordtennis, fussball-bord, airhockey, PS4 og XBox.

 

Treningsrom er også under Velferden. Anbefaler deg å bruke mye tid der, dersom du vil hooke opp med masse damer fra Sørreisa om sommeren.

 

Lykke til, å bare spør dersom det skulle være noe du lurer på! :laugh:

Lenke til kommentar

Jeg var stasjonert der tidlig på 90-tallet, og hadde min eneste ulykke med bil der oppe. Blankis med vann oppå, lett-i-rompa Mercedes varebil. Måtte jo bare havne i grøfta da. Hehe. Da jeg dimma, så hadde gjengen laget et skilt der jeg kjørte ut, og på skiltet sto det "Kleven-svingen". :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...