Gå til innhold

Oppgradering av pc 4-7000


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kjøpte meg en ny pc i 2011, men merker at det er på tide med litt oppgraderinger. Derfor tenkte jeg å lage en tråd her for folk som vet litt mer kan hjelpe meg :)

 

Antall Varenr. Beskrivelse 1.00 617978 ASUS P8P67 PRO, Socket-1155
ATX, P67, DDR3, 3xPCIe(2.0)x16, CFX & SLI, SATA 6G 1.00 602546 Cooler Master Elite 430 Midi Tower Black
Vifte: 1x 120mm Front, Blue LEDs, mATX, ATX, 2x US 1.00 612436 Corsair CX 600W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus, Standard. 2x 6+2pin PCIe, 6 1.00 590447 Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 4GB
Kit w/2x 2GB XMS3 DHX+, CL8-8-8-24, for Core i3/i5 1.00 603101 EVGA GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, HDCP, 1.00 619277 Intel Core? i5 Quad Processor i5-2300
2,8GHz, Socket LGA1155, 6MB, Boxed 1.00 488176 Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S
DVDRW 24x, DL, SATA, Bulk, Black 1.00 621179 WD Caviar® Black 500GB 3,5", SATA 6Gb/s
(SATA 3.0), 32MB Cache, 7200RPM

 

 

Spiller mye Dota 2 og cs go på den, men ønsker å begynne med battlefield 4 igjen. Slutta med battlefield 3 pga det ble ALT for mye lagg. Med oppgraderinger blir det sikkert muligheter for litt andre tyngre spill også.

 

 

Jeg vil ha ny pc/oppgraderinger som jeg ikke trenger å oppgradere og skal klare cs, dota og battlefield 4 uten problemer på fin setting. Penger er ikke noe problem, men vil ikke kaste de ut vinduet heller. Vet ikke hva som trengs å oppgraderes, så bare hiv ut ideer.

Går opp mot 6-7000, kanskje mer om det er verdt det.

 

Takk på forhånd :)

Endret av Lasagne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VIlle kanskje begynt med noe som dette.

 

-SSD disk for generelt raskere PC

 

-2x8 GB ram, i dag har du alt for lite å når du først skal oppgradere ville jeg gått for 2x8 og IKKE 2x4. Da slipper du å tenke på oppgradering på en stund.

 

-Grafikk kortet er det viktigste å med dette vil du kunne spille alle dagens spill på høye/max settings.

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1350840&su=7E951CCF-4D0A-4687-A6D3-9AC707AC0A7B

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Takk takk. Ser ut til at jeg kjøper SSD og oppgraderer til 2x8 gb ram. Vil jeg trenger ny prosessor og hovedkort? Hva med strømforsyning? Mulig med et litt billigere skjermkort, om jeg trenger prosessor eller hoedkort i hvertfall :)

du vil få minimalt igjen for å oppgradere HK og CPU, holder lenge det du har nå.

Lenke til kommentar
-2x8 GB ram, i dag har du alt for lite å når du først skal oppgradere ville jeg gått for 2x8 og IKKE 2x4. Da slipper du å tenke på oppgradering på en stund.

 

 

Hvorfor er dette for lite RAM? 8GB er fortsatt helt kurant, og RAM er såpass billig og gir så lite igjen når det kommer til ytelsen at det ikke bør være en bekymring etter min mening.

Skulle jeg anbefalt noe, hadde jeg gått for noe slikt: https://prisguiden.no/produkt/crucial-ial-ddr3-ballistix-tactical-1600-8gb-2x4gb-155599

 

Og grafikkortet er IKKE det aller viktigste. Ikke kjøp et godt skjermkort med en laber prosessor. Fokuser på å jevne ut det svakeste leddet i systemet ditt.

 

Som skjermkort ville jeg anbefalt GTX 770. Det er ikke overkill, og bærer en overkommelig prislapp spør du meg. https://prisguiden.no/produkt/nvidia-geforce-gtx-770-176575

 

Skal du ha ny prosessor, må du nok ut med en del mer for å kjøpe nytt hovedkort. Jeg tror det ville gitt deg en merkbar økning i ytelsen, men jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg om det. Jeg har faktisk ingen anelse om hvordan i5-2500 yter sammenliknet med andre CPU'er i samme klasse.

 

Å kjøpe den nyeste i5-prosessoren sammen med et middelmådig hovedkort er nok hva jeg ville gjort.

 

Dette settet hadde vært perfekt: http://www.komplett.no/oppgraderingspakke-intel-core-i5-4670k/783615

 

Jeg tror at du kan beholde PSU'en. Jeg hadde i tilfelle blitt overrasket om den ikke fungerer.

Endret av Rax
Lenke til kommentar

Er bare penger ut av vinduet med ny CPU, er nesten ikke forskjell. Annbefaler deg å gå for oppsettet jeg har satt opp, men vil du spare penger kan du helt fint gå for AMD 280x eller geforce 770.

 

Når det kommer til Nvidia 780 er det også et veldig bra kort som er ca likt med AMD 290.

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Er bare penger ut av vinduet med ny CPU, er nesten ikke forskjell. Annbefaler deg å gå for oppsettet jeg har satt opp, men vil du spare penger kan du helt fint gå for AMD 280x eller geforce 770.

 

Når det kommer til Nvidia 780 er det også et veldig bra kort som er ca likt med AMD 290.

 

Det er sant at CPU'en ikke alltid gir den største ytelsesgevinsten, men ta en kikk på hva forskjellen er.

Jeg vil nok si at å gå fra en Sandy-bridge budsjettmodell til en helt ny 4670K ville utgjort en stor forskjell. Samtidig er det nytt RAM og hovedkort med i pakken jeg linket til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...