Gå til innhold

Fysikk 1 i VG3 ?


Jack123

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal nå snart velge programfag for VG2 og bestemt meg for å ta Matte R1, Kjemi 1 men er usikker på de to siste. Så jeg lurer på om det er mulig å ta Fysikk 1 i VG3? Hvis det går så så vurderer jeg å ta biologi og Teknologi og forskningslære.

 

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grei tror jeg går for det! :) Men hva ville du valg av biologi og teknologi og forskningslære?

 

Er interessert i begge hahaha

hvis du går for det jeg sa, så får du 4 poeng, kanskje droppe å ta en ekstra fag? Det blir mer arbeid f.eks: hvis du velger biologi, siden den krever at du pugger mye enn toppidrett/ breddeidrett.

Endret av matte geek
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg til å ta fysikk allerede nå i andre klasse, isteden for teknologi og forskningslære. Vil nesten si at teknologi og forskningslære er for studenter med fysikk, men for alt jeg vet så tror jeg ikke at det er et krav. Dessuten syntes jeg fy1 var utrolig morsomt! Anbefales

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar :)

 

Har da valg R1 matte, fysikk 1, kjemi 1 og biologi 1 heheh. vurderer å bytte ut biologi siden det blir så mye stoff. Er det mulig at jeg bytter ut Biologi med et annet fag bare for å ha variasjon uten at det går utover utdanning? Eller bør jeg bare ta realfag? føler det blir så mye realfag.

Lenke til kommentar

Du får uansett ikke mer enn 4 realfagspoeng på vitnemålet, så det går fint å bytte ut biologi. Jeg vet ikke om ett eneste studie som har biologi som opptakskrav. Du må ikke en gang ha biologi for å ta bachelor i biologi på UiO. Så klart er det sikkert en fordel å ha hvis du skal studere biologi, men ellers kan du ta et annet fag med god samvittighet.

Lenke til kommentar

Biologi er ikke et særlig tungt realfag, da. Det krever ikke så veldig mye forståelse, men går mest på å huske stoffet. Jeg hadde den samme kombinasjonen som du har valgt i vg2, og det gikk helt fint :) I tillegg synes jeg biologi 1 var et interessant fag, man lærer mye spennende om dyr og natur. Jeg anbefaler deg å kjøre på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...