Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blør i venstre øret.


Velosiraptor7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Symptomer for ørebetennelse, hentet fra Helse Norge sin hjemmeside:

Smerter i øret er det viktigste symptomet. Disse blir ofte verre når man trykker foran eller drar i øret og dette kan brukes som en test på om smertene sitter i mellomøret. Smertene skyldes trykk bak trommehinnen og blir ofte verre om natten, når barnet ligger flatt. Feber forekommer ofte, men ikke alltid. Hvis barnet har feber, kan denne også skyldes den pågående forkjølelsen som er en virusinfeksjon.

Av og til kan det komme puss ut av øregangen. Dette er tegn på at trommehinnen har sprukket. Ofte gjør dette at smertene blir bedre, fordi trykket bak trommehinnen blir mindre.

 

Edit: Ser det står barnet, men er nok samme symptomene for voksne som barn.

Endret av XxAnonymousxX
Lenke til kommentar

 

 

Begynte det bare plutselig å renne? Du satt for eksempel å så på TV så begynte det å blø?

 

Jeg låg i senga. Det begynte plutselig uten grunn. Men det kom bare litt.

Hmm, det kan være ørebetennelse da det ikke er sjeldent at man begynner å blø av ørebetennelsen. Det er jo "sesong" for det også.

Ok. Men jeg har ikke vondt i øret eller feber eller noe sånt. Går det an å ha ørebetennelse uten smerter?

Lenke til kommentar

 

 

 

Begynte det bare plutselig å renne? Du satt for eksempel å så på TV så begynte det å blø?

Jeg låg i senga. Det begynte plutselig uten grunn. Men det kom bare litt.

Hmm, det kan være ørebetennelse da det ikke er sjeldent at man begynner å blø av ørebetennelsen. Det er jo "sesong" for det også.

Ok. Men jeg har ikke vondt i øret eller feber eller noe sånt. Går det an å ha ørebetennelse uten smerter?

 

Hmm, jeg har ikke peiling. Er ikke utdannet til dette eller noe, prøver bare å hjelpe så sitter her og Googler for harde livet. Det nevnes uhell med Q-tips, antar at det også kan være pågrunn av ekstrem kulde (?), men hvis det blir verre eller du er nervøs for hva det kan være skader det ikke å ringe helsestasjonen eller noe lignende som har åpent døgnet rundt. Eller bestille akuttime hos din fastlege.

Lenke til kommentar
Blødning fra øret
Årsak
  • Den vanlige årsaken til blødning fra øret er en sprengt trommehinne forårsaket av et fremmedlegeme eller et slag mot hodet
  • Tilstanden er i de fleste tilfeller en bagatell der trommehinnen i løpet av noen dager lukker seg selv, men unntaksvis kan det dreie seg om en alvorligere underliggende skade
  • Dersom det renner ut gul, lett blodig væske, kan det være tegn på brudd på hjerneskallen

http://nhi.no/forside/forstehjelp/blodninger/blodning-fra-oret-18796.html

Lenke til kommentar

 

Flere og flere som anbefaler at man kontakter legevakten

Ok. Men trenger jeg kontakte legevakten når det har sluttet å komme blod?

 

Det kommer jo an på personen. Hvis du føler for at du må ha svar på hva det kan være er det jo lurt å kontakte dem. Men hvis du føler at det går greit nå og heller ser an situasjonen om det blir verre for så å kontakte legevakten gjør du jo det. Hvis du ikke føler noen smerter og det ikke blør lengre kan det jo hende at det er over. Kan jo være en ide om å få en du bor sammen (så lenge du ikke bor alene) til å se i øret om vedkommende ser hva som kan være årsaken.

 

Som de andre skriver kan det jo også være en kvise. Hvis det kom en del væske som ikke var blod er dette jo den største sannsynligheten.

Endret av XxAnonymousxX
Lenke til kommentar

Hva kan årsaken være? Jeg kjente noe som rant inni øret og da jeg klødde meg så fikk jeg litt blod på fingen. Jeg klødde meg flere ganger og fikk ut mer blod.

 

 

Avogtil stikker det på den ene hodehalvdel på et spesielt punkt. Hodestikkingen kommer bare avogtil sån to eller tre ganger i måneden. Hva kan dette være? Jeg har aldri slitt med dårlig syn eller hodepine.

Bare å kontakte legen med engang. Det er nok en hjernesvulst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...