Gå til innhold

Partisjonshelvete


oleredv

Anbefalte innlegg

Hallo, hallo!

 

Hvis du har brukt Partition Magic til å partisjonere, kan du jo også bruke pedit32.exe. Den finner du hos PowerQuest.

Problemet ditt er den EPBR-partisjonen...

Du må redigere partisjonsinformasjonen med pedit32 og fjerne den EPBR-greia.

Hvis du skal ha en helt rein disk må du bare sette inn verdiene som gir deg hele disken til en disk.

 

MEN: Hold tunga rett i munnen!

 

-------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, hadde samme problemet som deg. enstund siden nå så jeg husker ikke helt hva jeg gjorde men mener jeg brukte Partition Magic til å rette det opp med også.

når du bruker p-m så ser du vel hele hd eller?

om du gjør så prøv litt forskjellig greier.

 

ikke mye hjelp men er sikker på at det går om du får brukt vertøyene i p-m riktig.

Lenke til kommentar

Det du trenger er OnTrack DiskManager. IBM har sin lisensierte versjon av denne som kun støtter IBM disker, samme gjelder for Quantum etc. Fra de forskjellige HD produsentene skal du normalt kunne laste ned en gratis versjon, ellers koster fullversjonen fra OnTrack noen dollar...

 

Gjør et søk på nettet så burde du kunne spore opp en kopi av saken. Denne gjør som noen nevner tidligere en såkalt lowlevel formatering og gir deg muligheten til å partisjonere som du vil.

 

Lykke til!

 

Andy

 

Du kan prøve denne dersom det er en IBM disk du har:

http://www.21st-century.net/pub/Drivers/ib...ager/ibm-dm.exe

 

[ Denne Melding var redigert av: Mr_Dillon på 2002-03-15 13:11 ]

Lenke til kommentar

Broren min hadde noen lignende problemer. Det jeg gjorde var å plugge den i PC-en min og starte linux. Den fant disken helt greit, men ga beskjed om at ett eller annet ikke var som det skulle. Deretter mountet jeg opp disken, og da jeg gikk inn på den, så kom det en hel mengde kryptiske meldinger, og så en beskjed om at problemet var fikset. Dette var selvfølgelig flaks, men jeg har klokketro på at at et eller annet filopprettingsprogram for linux vil fungere.

Lenke til kommentar

Har no lasta ned programma som er nemnt rett ovanfor og prøvd å få dei til å utrette noke, uten resultat. Det som bekymra meg no er at drive manageren til IBM ikkje kjenner igjen disken i det heile tatt, og anga den til å vere litt over 8 gb! Kan det vere mekanisk feil? Eg har også en 40 gb disk frå ibm og den kom opp i lista med fullt modellnummer.........

Lenke til kommentar

la meg tippe:

Du har en 60GB IBM Deskstar 60GXP?

 

Hvis ikke: ikke les mer

 

hvis dette stemmer:

 

jeg kjørte en slik en til helvete for ikke så lenge siden. den begynte å fucke opp i alle mulige retninger uten at jeg kunne finne noen rød tråd.

Jeg fikk bla forskjellige info om størrelse (kanskje noe av det samme som du opplever?)

Her viste det seg at en av innfestningene til lesehodet hadde løsnet (?!!) og tiden mellom bad sectors og mekanisk Harakiri var sammenlignbar med en livstiden på en Halvliter på SO-What.

 

håper dette ikke hjalp?

Lenke til kommentar

Her skjer det stadig vekk nye mystiske ting. No har plutselig disken begynt å lage hardemetalliske lyda under oppstarten i faste rytmar på to og to slag. Vidare er det heilt vilkårlig om biosen finn disken. Dersom den gjer det blir den funnen i Partition Magic som en disk på ca 33 gb og viss ikkje blir den funnen med en størrelse på litt over 8 gb, samme talet som i IBM sin egen diskmanager. No har eg på følelsen at begeret er fullt......:mad:

 

For å seie det sånn: No skal det litt av et under til for at dette ikkje blir reklamasjonssak!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...