Gå til innhold

tilsvarende lånetelefon mens mobil er på reprasjon.


Anbefalte innlegg

Det er en logistisk umulighet at de fleste butikker på østlandet har egne direkte budbiler til verkstedene, flere ganger i uken, og at de da klarer å yte avhjelp på under ei uke. Husk at butikken faktisk skal håndtere reklamasjonssaken først, og deretter skal verkstedet også gjøre det samme(og de sitter ikke bare å venter på telefoner), for deretter at butikken skal håndtere reparert telefon når den kommer tilbake igjen og deretter varsle kunden.

 

En slik løsning vil ironisk nok sannsynligvis koste butikken mer penger enn å benytte normal postgang og sørge for lånetelefoner i flere prisklasser så flest mulig får noe de kan bruke den tiden det tar.

De fleste mobilverksteder på østlandet har budbiler som 2-3 ganger i uken kjører ut til et større antall butikker i østlandsområdet. Det er fordi de fleste mobilverksteder håndterer de fleste merkene, og fordi det er så mye feil på mobiltelefoner at det "alltid" er et antall mobiler som må leveres til hver butikk. Totalt sett er det rimeligere for verkstedet enn å sende tilbake et hundretalls mobiler i Posten til forskjellige butikker, og da henter de naturligvis mobiltelefoner på samme ruten.

 

Håndteringen i butikken tar så godt som null tid. Alt man trenger å gjøre er fylle ut reparasjonspapirer, noe som gjøres mens kunden venter slik at han/hun får med seg en kvittering. Deretter legges det til side i påvente av budbil.

 

Når mobilen kommer tilbake, så registreres den som ankommet i systemet, og de fleste forhandlere har da et system som automatisk varsler kunden. Så hvis man leverer inn samme dag som budbil kjører, så er det rimelig å anta at reparasjonen kan ta under en uke om verkstedet ikke har for mye å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar som regel ca 14 virkedager fra de nedereste Østfoldbyene, selvom de har budbil til infocare.

Da vet du kanskje også at InfoCare ikke fikser mobiler?

 

Det er en logistisk umulighet at de fleste butikker på østlandet har egne direkte budbiler til verkstedene, flere ganger i uken, og at de da klarer å yte avhjelp på under ei uke. Husk at butikken faktisk skal håndtere reklamasjonssaken først, og deretter skal verkstedet også gjøre det samme(og de sitter ikke bare å venter på telefoner), for deretter at butikken skal håndtere reparert telefon når den kommer tilbake igjen og deretter varsle kunden.

 

En slik løsning vil ironisk nok sannsynligvis koste butikken mer penger enn å benytte normal postgang og sørge for lånetelefoner i flere prisklasser så flest mulig får noe de kan bruke den tiden det tar.

Nei, det er ingen umulighet. Jeg jobber i Elkjøp Larvik som ligger "nederst" i Vestfold fylke. Vi har budbil direkte til Deltaservice to ganger i uken.

Lenke til kommentar

Nå er det slik at butikken ikke trenger å gi deg lånetelefon før etter 1 uke man da har du krav på et produkt som dekker dine behov( dog uten urimlige kostnader for seger så hvordan det skal pratiseres er vil lit uklart). Men for mange er det en grei byttehandel at de får en litt dårligere lånetelefon men får låne den fra dag 1 istede. Ang reperasjonstid så er den vel feridig reparert nå? Butikken sier bare at det tar så lang tid så folk ikke skal klage på lengere rep tiden enn butikken forespeilte deg.

Hvis telefoene er på verksted i over tre uker skal du be selger reklamere på lang sevice tid. max rep tid er 30 dager, hvis det overgår det bør kjøpet heves. Derfor man bør si i fra til butikken etter 3 uker så kan de ordne papirarbeidet den siste uken før kjøpet skal heves.

Ja blei litt rotete dette men håper det er forstålig.

Lenke til kommentar

Ikke helt riktig Jens. Du har krav på låneprodukt om servicen antas å ta mer enn 7 dager. FTU har bestemt at urimelig lang servicetid er 6 uker. Riktignok så er det forhandlere som bruker å kreditere kjappere enn det (søke om kredit mot produsent) rett og slett fordi de ønsker å yte god service, og det går ut over TAT-tiden forhandleren så gjerne ønsker å holde så lav som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...