Gå til innhold

Ny tv til max 6000,- Sony, Samsung eller?


Anbefalte innlegg

Hei,

vil gjerne ha meg en ny, relativt billig full-hd tv. Størrelse 45"++ med best mulig bildekvalitet som ser bra ut.,Og det er vel greit nå i januar og 4k tider.

Har egentlig sett meg ut 2 alternativer:

 

Sony KDL-50W656

https://prisguiden.no/produkt/sony-kdl-50w656asae-198161/detaljer

 

og

 

Samsung UE46F6515

https://prisguiden.no/produkt/samsung-ue46f6515-193393/detaljer

 

(samsungen ligger vel på 6990,- men kommer velkanskje på tilbud på elkjøp til 5990,- igjen.... tror jeg,, så jeg må vente)

 

 

 

Jeg bryr meg ikke om 3d. Synes kanskje samsungen ser litt bedre ut designmessig, men sony'en er jo større.

2 hdmi innganger skal antagelig holde. Begge har WiFi, men ikke WiDi :(

Kommer til å koble opp pcn mot tv, så smarttv er ikke sååå viktig (her støtter ikke sony java og flash... det er vel kanskje viktig ? ) , men d er jo greit å ha det, om det er ok.
Får vel kanskje netflix i 6mnd m. samsungen (eller er d gått ut?)... , men er ikke sikker på om d er så viktig heller :/
Ellers er vel samsung bak-LED mens sony er kant-LED, har dette stor innvirkning på bildekvaliteten ?

Uansett, jeg litt lost..

 

Noen tanker ??

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ser selv på Sony'en. Har en Samsung D6515 fra før i stua, og tenker å ha Sony'en på loftet. Tror bildet er bedre på Sony - bedre sortnivå og bedre bildeoppdatering mtp PS3. Har smartfunksjoner nå, som aldri brukes. Eneste er å streame fra lokal nettverksdisk, men det kan kanskje Sony'en også?

Lenke til kommentar

Har kommet over et par ting med sony'en som kan være negativt.

 

1.Det er noen ubesvarte spm ang. Motionflow XR200,, og om den faktisk er på tvn. Folk som allerede har den har sagt at alternativet å slå den av/på er grået ut i menyen.

 

2.Lefdalselgeren jeg snakket med sa den var relativt dårlig på bevegelser og at den var 50hz fremfor 100 o.l..

Jeg har dog ikke fått svar på dette via nettet. Så om det er sant.. Og det virker som om den har litt mer ghosting fremfor f.eks samsungen. Om dette er pga instillinger og/eller kilde vet jeg ei. På reviews har jeg ikke sett at det skal være problemer med bevegelse.

 

Så om dette har noe å si...... :/

 

Som en plussnote, så har den veldig lav inputlag :) , og det virker som om det er få alternativer på 50" i den prisklassen ?

Samsungen har ennå ikke kommet inn igjen til tilsvarende tilbudspris.

 

Jeg har ennå ikke bestemt meg :(

Hadde vært hyggelig om noen som har tvn eller vet mer hadde kommet med tilbakemldr :)

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...