Gå til innhold

[Løst] Maskin døde pluselig en dag etter transport.


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, er utdanna IT boy og digger det meste innen hardware men har ikke jobbet med IT på noen år og har fått et skikkelig dataproblem nå, hjelp! :( (den sto helt i ro i baksete, ble ikke slått eller kakket i noe)

Jeg er en person som vanligvis har av PC'n en til to ganger i uken (utenom vente/dvalemodus). Men så skulle jeg på et mini-lan hos en kompis, så når jeg koblet opp PC'n der fikk jeg ingen reaksjon i den, etter litt att og fram der, fikk jeg ordna problemet med og dra inn og ut 24-pin kabelen fra PSU til hovedkortet.

Funket fett resten av helgen, før jeg kom hjem i dag og fikk samme problem, bare nå ville ikke det ikke funke med og dra inn og ut 24-pinkabelen. Men da oppdaget jeg også en tikking fra PSU'en, så jeg googla det og fant ut det kan være PSU'n som er gåen, så jeg dro til en kompis for å låne hans, samme som min på 750 watt, koblet den opp, med engang kom det lys på hovedkort knappene (O.C., Reset osv). Så da tenkte jeg problet var løst, men nei!

(selve problemet)
Når jeg skulle skru på PC'n på fikk jeg akkurat som en liten powerspike, alt flashet i sekunde jeg trykket på, på-knappen, også døde bare alt, lyser enda i hovedkorte men reagerer på ingen ting.

PC'n har ikke vært skrudd på ca 1 år, så er helt blank her tenker og skru alt ut og inn i morgen for å se om det hjelper, noen som har noen tips for jeg starter med det?

MVH Torbjørn

Endret av Beloric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort en rekke tester nå, virker veldig som det er hovedkortet som har kortsluttet. :/
Testet kompisen sin PSU og kjørte opp med engang, men skal jo ikke stjele den fra han så kjøpte bare en ny av den.


Bestilte nytt HK, PSU og vannkjøler. Glede å bruke penger... i år skulle jo være ikkebrukepengerpåPCår!

innkjøpliste.
ASUS Crosshair V Formula-Z, Socket-AM3+
Cooler Master G750M, 750W PSU
Corsair H100i Hydro Series CPU Kjøler

Endret av Beloric
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...