Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Oppussing av bad


Anbefalte innlegg

Jeg holder på å pusse opp leiligheten min, og om kort tid skal kjøkkenet mitt tas. Deretter står badet for tur. Her er det mye å gjøre, i grunn må det vel totalrenoveres, så og si. Spesielt ift membran, som ikke holder dagens standard. Det er i grunn ikke gjort noe der siden 1965. Det er ikke målt fukt, men jeg tar ingen sjanser. Jeg bor i kjeller/1.etg, så jeg har heldigvis ingen naboer under som kan bli berørt, men det er alltid viktig å ta det før det får utviklet seg til noe som kan blir veldig dyrt. Badet er forøvrig på 3 kvm, med andre ord ikke spesielt stort. Skal flislegge, kaste ut badekaret og sette inn dusjkabinett, og sette opp nytt toalett og vask.



Uansett, i den forbindelse har jeg lagt ut anbud flere steder og har fått veldig mange henvendelser.



Jeg er dog ingen fagmann(evt. kvinne), og jeg synes det er et virvar uten like. Jeg blir også litt småparanoid fordi man hører så mange skrekkhistorier knyttet til oppussing av bad.



Dermed, jeg trenger litt hjelp av kloke hoder. Fra dere som enten er fagfolk, eller som har pusset opp/skal pusset opp bad.



Hvordan gikk dere fra ift å pusse opp deres bad?



Hva bør jeg sjekke spesielt nøye? Til nå så sjekker jeg registeret til Fagrådet for våtrom, og gjerne om de har mesterbrev. Jeg sjekker også referanser.



Dette er en borettslagsleilighet, så det stilles krav til at det må utføres av fagfolk, noe jeg uansett ønsker at det skal. Jeg betaler heller litt mer for dyktige fagfolk for å være på den sikre siden framfor å ende med skjegget i postkassa. Det er svært viktig at jeg får alle papirer som trengs til eventuelt salg senere.



Jeg får som sagt mange henvendelser, og noen gir bedre inntrykk enn andre. Jeg ser at flere kan vise til mesterbrev, men at de ikke står oppført i Fagrådet for våtrom. Bør da mine varslelamper begynne å blinke? F.eks har jeg blitt kontaktet av en Comfort-avdeling der denne avdelingen ikke står oppført i Fagrådet for våtrom, men en annen avdeling står oppført der. Jeg blir forvirret og veldig usikker.



Beklager mange spørsmål, og takk for eventuelt alle svar. Jeg ønsker bare at dette utføres riktig!Happy.gif


Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

I forsikringsøyemed er sluttdokumentasjon fra håndverkeren alfa omega. Kjente aktører benytter fagfolk med fagbrev, og benyttes lærlinger skal du faktureres deretter. Svart arbeid er no go, både forsikringsmessig, mtp klagemuligheter og kvalitetssikkerhetsmessig. Anbefaler deg å velge en aktør med rimelig anbud og godt skussmål. Krev sluttdokumentasjon på arbeidet og opprett helst en håndverkerkontrakt med minimum følgende;

  • Et prisoverslag, med hvilke forbehold det skal tas hensyn til dersom prisen avviker fra dette overslaget
  • En liste over alt arbeidet som håndverker skal utføre, vær så detaljert som mulig.
  • Tidspunkt for når arbeidet skal påbegynnes og når det skal ferdigstilles.
  • Eventuelle økonomiske konsekvenser for håndverker dersom datoen ikke overholdes.
  • Hva slags type materialer som skal benyttes.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...