Gå til innhold

Hjælp! Flytte programmene over på ny PC?


knottmoen

Anbefalte innlegg

Jeg fatter bare ikke hvordan jeg skal flytte et program fra min gamle pc til min nye. Den gamle har Vista, den nye har Win 8.

Problemet er at jeg har rota bort cd-ene, og jeg får ikke til å bare lagre programmet på en minnepinne eller noe sånt.

Trenger jeg et spesialprogram eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at dette (med noen få unntak) ikke går uten å re-installere programmene du skal ha. Du kan prøve å kopiere fil-struktur til programmet og eventuelt eksportere/importere registry-settings men det er mange programmer det ikke virker med.

 

Program-data derimot (dokumenter, bilder, osv.) og brukere kan lett overføres med "Windows Easy Transfer" som er bygget inn i både Vista og Win8.

 

Mvh Hans

Lenke til kommentar

Takk for svaret. Betyr det at programmet sannsynligvis er tapt, med mindre jeg finner kvitteringen og kontakter leverandøren?

Hva om jeg legger inn en sikkerhetskopi av alt innholdet på pc-en og legger inn på en ekstern harddisk. Kan jeg hente ut dataene fra den eksterne harddiske til den nye pc-en etterpå? Går det?

Endret av knottmoen
Lenke til kommentar

Det er bl.a. et program som heter Quickload som beregner balistikk.

Hei, jeg leste på produsenten sin side at win8 trenger en nyere installasjons cd som man kan bytte hvis man sender inn sin gamle.

Kan du ikke sende en mail og forklare situasjonen og ca dato du kjøpte den, de må da ha en arkiv.

 

lykke til

Lenke til kommentar

 

Det er bl.a. et program som heter Quickload som beregner balistikk.

Hei, jeg leste på produsenten sin side at win8 trenger en nyere installasjons cd som man kan bytte hvis man sender inn sin gamle.

Kan du ikke sende en mail og forklare situasjonen og ca dato du kjøpte den, de må da ha en arkiv.

 

lykke til

 

Takk for tipset! Jeg skal kontakte dem, men problemet mitt er jo at jeg ikke finner den gamle cd-en blant pappkassene etter at jeg flyttet. Men kanskje de finner igjen navnet mitt i ordrebunkene. De har sikkert mer orden enn jeg har.

Lenke til kommentar

 

"Takk for tipset! Jeg skal kontakte dem, men problemet mitt er jo at jeg ikke finner den gamle cd-en blant pappkassene etter at jeg flyttet. Men kanskje de finner igjen navnet mitt i ordrebunkene. De har sikkert mer orden enn jeg har. "

 

Dette ordner seg nok!

Har selv vært i den situasjon men med de samme email adresse og navn greier de å finne ut av det.

 

lykke til

 

Endret av p@ge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...