Gå til innhold

Utdanning i militæret.... Lederutdanning... ??


sxxxe83

Anbefalte innlegg

Er ferdig med førstegangstjeneste forresten, men satt å lurte litt på om jeg rett og slett sku tatt befalskole og vært sersjant 1-2 års tid,.. Får vel no ekstra poeng når man søker på høgskole, tror jeg...

bor i kongsberg/"buskerud"

Ettersom jeg var i garden, så kunne jeg ha tenkt meg å vært sjt. i garden..

 

Noen som har noen meninger/tips til denne "suicide"`n ??, det er mest pga. ekstra poeng... Har ikke akkurat 6 i snitt på karakterer fra vgs...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har noen meninger/tips til denne "suicide"`n ??, det er mest pga. ekstra poeng... Har ikke akkurat 6 i snitt på karakterer fra vgs...

 

Du kan jo vurdere å bli i forsvaret på livstid. Den såkalte lederutdanningen forsvaret gir, tror jeg er mest ettertraktet innen forsvaret. Utenfor forsvaret er man langt mer skeptisk til brautende karer med befalsskole.

 

Men hvis du ikke har lyst til å gå i uniform resten av livet, så er det mye smartere måter til tre ekstrapoeng, pluss to for alder. Folkehøyskole lærer deg å bo sammen med mennesker på en normal måte, uten å måtte vaske gulvet hver dag klokken halv sju. Men det jeg ville foretrekke for å samle poeng er å ta et år på universitet og studere f.eks. matematikk. Da får du like mange poeng som i forsvaret, samt at du kan nyte studentlivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...