norsemanGrey Skrevet 21. januar 2014 Skrevet 21. januar 2014 Heisann folkens. jeg har programmert litt med VBA før, men ikke så mye med klasser og objekter. Jeg driver å prøver meg frem litt i Visual Studio. Jeg lurer på hvordan jeg kan få et objekt til å deklareres globalt. Jeg har laget en klasse med noen egenskaper og rutiner, og deklarer den som et nytt objekter i en modul (se kode), men problemet er at jeg ikke får tak i de objektene i en annen modul. Er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg får til dette? Public Module Initialize Public Sub Initialize_Members() ' Variable Declaration Dim xlApp As Application Dim xlWorkBook As Workbook Dim xlWorkSheet As Worksheet Try xlApp = New Application xlWorkBook = xlApp.Workbooks.Open(Main.GAP_Output_File_Name) xlWorkSheet = xlWorkBook.Worksheets("ANALOG READ") ' PV Dim mPV As New Member mPV.Header = "PV" mPV.Field = "PV" mPV.GetColumnIndex(xlWorkSheet)
Oyand Skrevet 11. februar 2014 Skrevet 11. februar 2014 Et lite google søk (Tips: Søk alltid på engelsk, da det gir bedre resultater) http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/5de1067c-ab14-45f0-8b71-a00bc4bb0069/declare-a-public-static-variable-in-a-module-in-vb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå