Gå til innhold

har jeg kjøpt feil ram?


magikern

Anbefalte innlegg

har sliti med å få liv i en maskin jeg har hatt stående her en stund nå, og har vel prøvd stort sett alt, men plutselig for fem minutter siden nå kom jeg på en ting jeg ikke har tenkt på og trenger da litt expert hjelp:

 

specs:

* Type: Home built

* Case: Chieftec Dragon DA-01BL-D, blue

* PSU: Chieftec, 360 Watt ATX

* Mobo: ABIT AT7 MAX2

* Processor: AMD XP2000+

* RAM: PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5

* Hard disk: Western Digital Caviar WD1200JB SE, 120 GB, 8 MB cache

* Display adapter: Saphire Radeon 7000

 

nå har det seg sånn at jeg tittet litt nøyere på specs til hovedkortet og så nå at det støtter DDR SDRAM, da lurer jeg på hva som egentlig er forskjellen på DDR SDRAM og DDR-DIMM som jeg altså har klart å kjøpe...

 

for hvis de ikke er kompatible så er vel kanskje det grunnen til at jeg ikke får startet den opp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du får brikka nedi slotten uten å bruke makt :D så ville jeg tro du har kjøpt riktig...

 

får jo det ja, men hvis det da altså stemmer at det er riktig, alle deler er sendt inn til test og hver for seg fungerer de fett og på verksted hadde de testa hk agp og cpu(trodde først det var noe gæærnt med en av de) både hver for seg og sammen det funka vist, men når jeg setter alt sammen og starter maskina så tar det ca 2 sekunder før den slår seg av igjen, hver eneste gang, tenkte kanskje cpufan sto feil så har prøvd å sette på alle mulige måter og får samme utfallet hver gang, og nå hvis det ikke er ram feil heller hva kan det så være?

Lenke til kommentar

Hei. Bare et skudd i blinde.

Jeg har vært borti at Harddisker som tidligere har stått i "merke" maskiner ikke vil funke sammen med andre hovedkort.

 

Fikk nettop det problemet med en disk fra en Pachard Bell maskin som ikke ville funke på en hjemmebyd maskin med Elitegroup k7s5a hovedkort. Disken funka fint i den orginale PB maskinen, men nektet plent å funke i den nye maskinen. (HD var formatert i NTFS)

 

Maskinen startet opp, kom stortsett til lasting av windows, men reboota.

 

Du kan prøve å boote fra en win98 oppstarts disk, hvis du kan komme inn i BIOS for å sette boot rekkefølgen. Hvis maskinen da starter opp og holder seg uten å restarte, så KAN det være feil med disken

(funke for meg) :)

 

Lykke til.

 

Torga

Lenke til kommentar
kom på en annen ting også. Har skjedd meg at cpu kjøleren ikke har sittet skikkelig, så det har vert en glippe mot CPU kjernen, da fryser maskinen etter to sekunder. Ellers, fortell oss resultetet når du får testet en annen minne brikke.

 

Øystein

 

har tenkt den tanken selv og retta på den veldig mange ganger, men har etterhvert blitt ganske sikker på at den sitter så godt som mulig er, så jeg tror ikke det ligger der...

Lenke til kommentar
Hei. Bare et skudd i blinde.

Jeg har vært borti at Harddisker som tidligere har stått i "merke" maskiner ikke vil funke sammen med andre hovedkort.

 

Fikk nettop det problemet med en disk fra en Pachard Bell maskin som ikke ville funke på en hjemmebyd maskin med Elitegroup k7s5a hovedkort. Disken funka fint i den orginale PB maskinen, men nektet plent å funke i den nye maskinen. (HD var formatert i NTFS)

 

Maskinen startet opp, kom stortsett til lasting av windows, men reboota.

 

Du kan prøve å boote fra en win98 oppstarts disk, hvis du kan komme inn i BIOS for å sette boot rekkefølgen. Hvis maskinen da starter opp og holder seg uten å restarte, så KAN det være feil med disken

(funke for meg) :)

 

Lykke til.

 

Torga

 

alle delene er nye og ubrukte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...