Gå til innhold

Apples NFC-planer avslørt


Anbefalte innlegg

"Med større rekkevidde og høyere båndbredde har Bluetooth muligheter for å overføre større datamengder og mer avanserte sikkerhetsprotokoller."

 

Faktum at det har lengre rekkevidde gjør det jo mindre sikkert. Kjenner jeg blir lettere irritert hvis Apple skal vike fra standarden her også; NFC er allerede i ferd med å bli godt implementert noen steder.

 

Jeg håper ikke Apple velger NFC bare fordi det er mer utbredt. Jeg håper heller de velger det som er sikrest og best, enten om det skulle være NFC eller Bluetooth eller annet, fordi det har vist seg før at andre blir nødt til å rette seg etter Apple, som skjedde med Apple-Flash saken.

 

Når det gjelder USB - Lightning saken jeg regner med du sikter til, så synes jeg at begge er gode ladeplugger. Apple bytta fra 30 pin til Lightning etter 10 år, men så ikke hva som var i veien med den gamle. Selv er jeg glad de valgte Lightning, for jeg har blandede erfaringer med Micro-USB. Det positive er at den støtter så mange mobiltelefoner, men det negative er at den oftere går i stykker, noe Lightning også gjør, bare i mindre grad, har erfaring fra begge. Pluss at lightning tåler bedre den ekstra belastningen som finner sted når man bruker enheten imens laderen står i. Mine Micro-USB ladere har hatt en tendens til å bli ødelagt hvis jeg bruker mobiler samtidig som jeg lader dem, uten særlig tøy og bøy. Negativt med lightning er at den koster VANVITTIG mye mer. Selve det at den kan plugges inn på begge sider bryr jeg meg ikke spesielt om når jeg bruker den, har liksom så lite å si. Sånn sett er AUX tingen!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...