Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt wireless. HELPPP


Anbefalte innlegg

Jeg bor på en hybel og bruker internettet til dem som bor under meg. Det har gått veldig fint i lengre tid, til det plutselig ble veldig ustabilt.

 

Nå spiker det opp til 300-3000 ping, dette skjer flere ganger for dagen, og er veldig ustabilt i flere timer. Jeg mistenker at naboen bruker et eller annet som forstyrrer signalet, da jeg har lagt merke til at det som oftest fungerer bra når han ikke er hjemme.

 

Jeg bruker en USB adapter til å koble meg til internet.

 

Kan noen hjelpe meg, om mulig? Finnes det ingenting jeg kan gjøre..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg deler ikke internett med naboen som bor vedsiden av meg, men jeg mistenker han bruker noe elektronisk som forstyrrer internet signalet - uten at jeg skal si det helt sikkert. Som f.eks trådløs tlf, mikrobølgovn.. Vil prøve å finne ut om det er noe annet før jeg evt snakker med han (ikke den mest vennlige naboen..)

 

Har PC :-)


Og ja, kan logge inn på den trådløse routeren..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan jo fyre oppe en Wlan monitor å sjekke støysignale før/etter at naboen kommer hjem ( kan bruke feks WirelessNetView eller inSSIDer ) da ser du isåfalll om det andre Wlan som baller det til, eller du kan logge inn på router å sjekke støyforhold denne opplever.

 

NB! er det andre elektroniske apparater en trådløse enheter som andre nettverk så vil ikke dette gi "utslag" på slike verktøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...