Gå til innhold

Rust: RUST FPS drop


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Specs:

 

Intel i7 3770k

GTX 660 2 GB

16 GB DDR3 1333 mhz

 

Har et veldig irriterende problem med RUST.

 

Jeg får FPS drop rundt hvert 10 sekund.

Har rundt 120 FPS og detter ned i 90 FPS og da lagger det.

Har satt på Vsync og får da 60 FPS og faller ned til 40 FPS og rett opp i 60 FPS igjen, men gjentar seg hele tiden. Får FPS drop selv når jeg står stille.

 

Spiller på en engelsk server, men har prøvd andre servere som bla. er norske, men er det samme som skjer her.

Får FPS drop med en gang jeg starter spillet og PCen har vært avslått flere timer.

 

Battlefield 4 fungerer som en drøm på Høy grafikk.

 

 

Dette er forsøkt:

Vsync

Satt ned oppløsning til 1280*720 og laveste grafikken.

grass.on false / grass.on displacement false

Gamebooster

Prøvd tidligere Nvidia drivere

Ingen programmer som kjører i bakgrunnen

Endret spillet til "Høy prioritet"

Reinstallert spillet.

Kjørt som administrator

Slått av Aero

 

Er nok noen flere ting som er forsøkt, men har forsøkt ganske mye nå, så husker nok ikke alt.

 

Kan også legge til at jeg chattet med en annen i RUST som har samme HW som meg og han opplever ikke FPS drop.

 

EDIT: Vet at det er alpha, men når mange andre ikke opplever FPS drop så skal vel ikke jeg få gleden av det heller?

 

 

Håper noen kan hjelpe meg.

 

 

-Di5a5t3r

Endret av Di5a5t3r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Hørtes jo nesten ut som du kjørte det ganske bra. 120-90 frames er jo ganske bra.

Når man setter på V-sync så blir jo fps'en låst til 60 f.eks hvis skjermen din kun takler 60Hz eller 120 hvis du har 120Hz.

 

Jeg bruker selv sammen CPU. Men jeg bruker 680GTX kort. Jeg sliter ikke med at det hakker osv. Vet ikke om spillet reagerer hvis man har dårlig internettlinje? For skulle jo ikke trodd at det skulle hakke/lagge på 90fps? fps drops fra 120-90 burde ikke være så plagsomt heller.

 

Jeg ville prøvd å oppdatere alt av .NET, directX, Windows oppdatering osv, sjekket anti virus program. Sett om det er en prosess i bakgrunn som kanskje starter/krasjer/minnelekkasje/stopper, som gjør at du får disse fps nedgangene.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hørtes jo nesten ut som du kjørte det ganske bra. 120-90 frames er jo ganske bra.

Når man setter på V-sync så blir jo fps'en låst til 60 f.eks hvis skjermen din kun takler 60Hz eller 120 hvis du har 120Hz.

 

Jeg bruker selv sammen CPU. Men jeg bruker 680GTX kort. Jeg sliter ikke med at det hakker osv. Vet ikke om spillet reagerer hvis man har dårlig internettlinje? For skulle jo ikke trodd at det skulle hakke/lagge på 90fps? fps drops fra 120-90 burde ikke være så plagsomt heller.

 

Jeg ville prøvd å oppdatere alt av .NET, directX, Windows oppdatering osv, sjekket anti virus program. Sett om det er en prosess i bakgrunn som kanskje starter/krasjer/minnelekkasje/stopper, som gjør at du får disse fps nedgangene.

 

Hei.

 

Takk for svar.

 

Utførte en liten pingtest nå og her er resultatet: http://oi39.tinypic.com/28b5hms.jpg

 

Er noen hopp der, kan dette føre til at jeg får FPS drop?

Og er det eventuelt noe måte å fikse dette på?

Sjekket drivere og disse er oppdatert.

 

Er noen andre norske på denne serveren og de opplever ikke FPS drop.

Hvis det har noe å si så har jeg 40/10 mbps linje.

 

EDIT: Kan også nevne at server IP er: 85.236.100.187:28515 og jeg lurer da på om 28515 er porten denne serveren kjører på? (helt sikkert ikke riktig å skrive det sånn) Vil det hjelpe å åpne denne i routeren?

 

 

-Di5a5t3r

Endret av Di5a5t3r
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...