Gå til innhold

Rust: Gamer.no RUST server


Anbefalte innlegg

Flott, har blitt ganske uspillelig de siste dagene. Det er flere typer lagg da. Da jeg og noen kompiser startet å spille for snart en uke siden var det ca hvert 10. minutt en liten lagspike, der alle endte opp der de var for 1 til 2 sekunder siden. Skjedde samtidig med meg og alle de jeg hadde på skype. Har også hørt med andre jeg ikke kjenner om de kjente disse spikesa samtidig, noe de kunne bekrefte. I tillegg har man den vanlige fps freezen i det man loader et stort bygg, her må vel spillmotoren endres for å fikse noe, med mindre man setter begrensninger på hvor stort folk får lov til å bygge da. (Kunne vært en idé, er noen sinnsykt høye tårn, og andre kolossale byggverk, men med tanke på at dere admins har det største bygget på servern går vel ikke det igjennom :) Lagger ganske intenst ved big rad town.

 

Til slutt har du problemet med at folk lagger rundt, ser ut som de speedhacker uten at de gjør det, ser ut som de står stille osv. Problemet er at de blir veldig lette å treffe når de lagger slik at de står stille, og veldig vanskelig å treffe når de lagger så de har superspeed.

 

Du kan jo videreformidle mine erfaringer til leverandøren hvis det hjelper.

 

Alendo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig fått snakket med support. Jeg laget ticket tidligere i dag, for å få fikset problemene med lagg. Dem restartet servernoden, og på en eller annen måte har det gjort at worldfilene har blitt korrupte. Dem beklager seg, men er ikke noe å gjøre med det :( Så dette betyr at serveren er wipet.

 

Jeg sveiver igang serveren nå, men vil til en senere dato flytte den over til en annen host, så fort dem får hosting i sverige.

 

Beklager så mye, jeg er like skuffet som dere!

Lenke til kommentar

82978086_whaaambulance_answer_1_xlarge.j

 

Er Dave litt lei seg da han ble raidet i går? :( Slike grunnløse anklager må du dra lenger ut på landet med. Regner med du har massevis av bevis?

Vi fjerner kun bygg som er bekreftet forlatt, enten da spilleren selv sier han vil ha det bort, eller at det har stått raidet og forlatt over en lenger periode.

Du tror ikke det hadde vært en del whine hvis vi drev å fjerna bygninger til folk når dem ikke ville det selv? ;)

 

Du får kose deg videre, antar at du ikke blir å se hos oss igjen

Endret av nitelite666
Lenke til kommentar

Skal sies at admins vurdere bygg som "abandoned" før de spør i chat.

Om de skal være raiding admins, så skal de da faen ikke kunne vurdere slik på sparket, uten å spørre players. Anbefales å finne en annen server.

 

Hilsen en med ca 200 timer played på serveren. GG

 

 

Jeg var med da dette skjedde.. For det første ble det aldri vurdert noe admintool. For det andre kom vi oss inn, eller opp, da det allerede var blitt raidet. Du ble skutt, tough luck.. Sånn er spillet. Det skal ikke være sånn at alle løper rundt med rosa kevlar og holder hverandre i hendene mens de synger gladkristne låter til enhver tid, plz grow a pair! At du skal begynne å whine på admins om at de er dirty, synes jeg er totalt urimelig! På hvilket grunnlag? Har det blitt sagt noe på voice, så har det garantert vært for å "kødde" med vedkommede som var inni huset eventuelt (dette kan jeg ikke skrive under på, da jeg ikke var innen range til å høre alt som ble sagt i voice). Uansett, har du ingen faste bevis på ting, som videoopptak/lydopptak osv, vennligst ikke prøv å komme med slike anklager engang! Du er bare ute etter å skape kvalme, på en ellers nydelig rust server! PS: Bygget ble aldri fjernet.. Why cry..

 

Loki out!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da er endelig den lenge etterlengtede wipen kommet! Vi har nå fått installert og konfigurert custom loot tabeller, som innfører en hel del forandringer på hvordan spillet er. Moderne utstyr, slik som kevlar, m4, mp5 osv kan ikke lenger craftes, og kan kun bli funnet i esker, mutants eller airdrops.

Det samme gjelder for Explosive Charge, her kan man ikke crafte explosives lenger, men man kan lære å lage Explosive Charge, for å lage dette med explosives man looter fra esker, mutants eller får fra airdrop.
Bakgrunn
Den største grunnen for denne endringer er å forlenge spillbarheten til spillet, da drevne spillere har så og si alt det "beste" i løpet av 1-2 dager. Ved å regulere craftingmuligheten på dette utstyret, så kan ikke spillere masse fabrikere det beste utstyret opp til det punktet hvor det å dø har liten/ingen betydning. Vi ser også på "Explosive Charge" som det mest "End Game" itemet i hele spillet, så det trengte uten tvil en kraftig regulering, spesielt etter å ha sett spillere med 50+ stk. Et av problemene som følgte med det store antall Explosive Charge spillere hadde var at for dem var dem uten verdi, så dem kunne fint "waste" dette på huset til en relativt ny spiller, uten å bry seg om dem fikk noe igjen for dette.
Dette vil forhåpentligvis også forlenge holdbarheten til spillet, da det faktisk må brukes tid på å få seg et godt lager av ting. Man må aktivt drive med PvP for å få airdrops!
Skulle noen av loot-tabellene være litt "feil" på noen måte, altså hvis noe dropper altfor mye/lite, ta kontakt, så får vi dette endret!
Du kan finne mer info om loot tabellen vi bruker her!
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Elsker spillet :) Synd dere ødelegger det med å gjøre det så casual som mulig. Utfordring i spill er det som gjør det artig. Det SKAL være vanskelig å være nybegynner.

 

Å halvvere innholdet i et spill som allerede har lite innhold blir for dumt. Man får ingen fremgangs-følelse uten modern blueprints, og det blir fort kjedelig å løpe rundt som en idiot på mappet, om og om igjen. Man må bruke fra15min til 2 timer hver gang man dør, på å lage en bue, farme mat, løpe 100mil, for så å dø til en som har bygget et stort jævla hus rett attmed radcamp. Deretter, spawne pånytt, lage bue, farme mat, cloth, og endelig etter 1 time så får man laget seg en elendig revolver, for så å løpe inn i radcamp for å dø. FREMGANG????????

 

Hadde det vært blueprints hadde jeg vært mere forsiktig, og det ville faktisk vært spennende å gå rundt i værdenen, enn å ha et maraton til første radcamp.

 

Skjønner dere har deres grunn for å gjøre det slik, men jeg mener personlig det var en elendig måte å gjøre det på.

 

Finnes bra mye bedre alternativer enn å gjøre spillet så nybegynner-vennlig som mulig.

Lenke til kommentar

Casual vil vel si å ha alt i løpet av et par dager, og ikke lide noe spesielt tap om man dør og mister utstyret. Slik er vanilla rust. Vi satt i gang disse endringene nettopp for å gjøre spillet mindre casual og mer krevende, og ikke minst gjøre holdbarheten bedre.

 

Tidligere betydde et dødsfall ingenting, man kunne simpelthen crafte nytt utstyr, eller bare ta fra dem mange cratesene man hadde, allerede fulle av endgame gear. Spillet var helt blottet for det man kaller endgame. Å være mer forsiktig når man har blueprints gir ingen mening, man kan jo da bare crafte på nytt. Har man et våpen som ikke kan craftes, da er man forsiktig!

 

På dem 3 siste wipesene før endringene hadde vi ALT i løpet av 1 til 2 dager. Fritidsaktivitetene til folk flest bestod da i å løpe rundt å drepe freshies å raide nybygde hus. Selvfølgelig skjer dette fortsatt, det er uunngåelig, men på en langt mindre skala.

 

Du argumenterer rett og slett bare mot deg selv når du sier at du ikke klarer å få skikkelig utstyr, så sier du at vi gjør spillet så nybegynner-vennlig som mulig?

Nei, vi har gjort spillet mer utfordrende, og mer balansert. Et fåtall har klaget på endringene, og vi tok en ny vote på det, hvor 90% votet for å beholde disse endringene.

 

Men for all del, liker du ikke serverens innstillinger er det plenty av andre å velge i :)

Lenke til kommentar

Hva er utfordrende med å løpe med B-fart til nærmeste radcamp med kryssede fingre? Deathrun etter deathrun for å håpe på noe bra. Er det virkelig slik dere vil folk skal spille?(Jo, det er slik det spilles på deres server.)

 

Motsier meg selv? Jeg som alle andre klarer vell å få bra gear om jeg kjører deathruns til jeg finner noe bra i radcamps? Jeg vil bare ikke spille spillet slik. Jeg sier heller ikke at rust-vanilla er slik det burde være. Jeg mener heller at hvordan dere løser problemet bare halvverer hva spillopplevelsen KUNNE vært.

 

Hva med å DRASTISK redusere dropchance på blueprints og research kit?

Eller kjøre server-wipe hver måned, med ratingsystem, slik at det blir konkurranse

 

Sikkert flere alternativer som dere og kunne kommet opp med som ville fungert bedre enn slik det fungerer nå.

Og, jeg vil helst spille på deres server :) Norsk server, mye folk, og dere virker langt mer seriøse enn andre admins.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, så tok vi en ny avstemning når noen folk klagde, men flertallet stemte for å beholde endringen.

Vi tar avgjørelsene i samarbeid med våre donators, da dem er med på å "funde" serverdrift.

 

Ønsker flertallet endring, så endrer vi, men nå er vi ikke av den oppfatningen.

 

Problemet med blueprints er at det er evig, har man fått det, så kan man masseprodusere det, og siden folk generelt sett ikke liker wipes, er dette veien vi tok. Har også spurt folk som spiller på serveren, og dem sier at dem ønsker at oppsettet blir slikt det er.

 

Alt i alt, "server-rådet" bestemmer, og jeg syntes selv at serveren har blitt mye bedre med endringene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...