Gå til innhold

Overklokking av Dell pc


iNet

Anbefalte innlegg

Heisann håper noen kan hjelpe meg :)

 

Jeg har et par år gammel pc fra Dell (PIII 600MHz, 256 SDRAM, TNT2 32MB, XP-pro). Vet ikke hvordan hovedkort jeg har, men det er garantert standard Dell.. Det jeg nå lurer på er hvorledes jeg overklokker denne maskinen, jeg har vært i BIOS og sett etter instillinger på RAM og CPU, men jeg har ikke funnet noen instillinger ang. disse.. Og jeg har også standard vifte, kanskje verdt å nevne ;) At jeg korter ned livstiden på CPUen og GFX kortet gjør ingenting, skal uansett kjøpe PC om kort tid. Håper det er noen der ute som vet hva jeg skal gjøre.. Vil jo helst få mest mulig ut av systemet i tiden det har igjenn.

 

iNet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dell har gjort ALT de kan for at vi ikke skkal gjøre noe med den! skifta socket, skinner til hardisk (fler følger IKKE med) ikke sånn leds greier forann (de har sine egne greier så man IKKE kan skifte) bios som ikke har noen innstillinger, de har omtrent limt og spikra fast delene til kabinettet, hovedkort-plata sitter fast i hovedkortet... ja.. det var vel det meste.. eneste klock-bare er skjermkortet..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen av de 50 Dell PC'ene vi har på jobben kjører utenom spec så vidt jeg kan se / vet. Når vi bestiller deler fra dell så får vi de med skinner osv. slik at det er meget raskt å bytte. Det er et par ekstra skinner og noen skruer inne i kabinettene i PC'ene også. Det meste er skrudd, kan ikke huske å ha sett at noe er limt. På våre er det ikke plast tvers igjennom, men derimot plast utenpå metall som gjør at de ikke skrangler. Dell har også meget støysvak kjøleløsning for cpu: En 96MM vifte blåser inn på en stor alu kjøleribbe. PC'ene vi på jobben har heter GX 240 og 260. Bios'en er helt enkel faktisk ganske praktisk på jobb det også. Prisen vi får pr PC er også svært gunstig, så jeg må si meg godt fornøyd med Dell som biz PC.

 

Hjemme synes jeg det er veldig greit å bruke en selvbygget pc med et Abit/Asus/MSI etc.. HK og andre komponenter etter eget valg. Igrunn så synes jeg det er to vidt forskjellige verdener. På jobb er det snakk om at maskinen skal fungere og være så lett administrert som mulig --> Altså gi lave eierkostnader / god total øk. Hjemme setter jeg pris på at jeg kan velge de komponentene jeg vil og få den ytelsen jeg vil ha og evt. oc om jeg har lyst osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...