Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

DAB kanal fikk spiller til å kjøre reset?


J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Pioneer DEH-X8500DAB.

Denne har fungert utmerket, og ikke hatt noen problemer før igår :p

Denne er koblet opp mot 2 forsterkere, så den innebygde brukes ikke.

 

Igår var jeg innover i Oslo en tur, stod parkert på parkeringsplass og tenkte jeg skulle sjekke hvilke andre kanaler man fikk inn der (bor selv på Jevnaker, og får inn 2-3 sendere), og jeg fant en annen sender med kanaler vi ikke har her.

Kom litt ut i kanallista og plutselig smalt det i alt av høyttalere og spilleren slo seg av og på.

Første jeg la merke til var at den var nullstilt, så jeg måtte sette den opp på nytt.

Prøvde så å gå på de samme kanalene igjen, tror jeg endte på samme kanal igjen, og det smalt igjen, og spilleren ble nullstilt.

 

Andre som har opplevd det samme?

Virka nesten som om den kanalen sendte en signal som spilleren ikke taklet, og da tok seg en reset.

Jeg husker ikke hva kanalen het, og jeg tror heller ikke den rakk å vise navnet før det smalt.

 

Mener å huske det var en rock (en annen enn radio rock) og en country kanal på den senderen.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har en Pioneer DEH-X8500DAB.

Denne har fungert utmerket, og ikke hatt noen problemer før igår :p

Denne er koblet opp mot 2 forsterkere, så den innebygde brukes ikke.

 

Igår var jeg innover i Oslo en tur, stod parkert på parkeringsplass og tenkte jeg skulle sjekke hvilke andre kanaler man fikk inn der (bor selv på Jevnaker, og får inn 2-3 sendere), og jeg fant en annen sender med kanaler vi ikke har her.

Kom litt ut i kanallista og plutselig smalt det i alt av høyttalere og spilleren slo seg av og på.

Første jeg la merke til var at den var nullstilt, så jeg måtte sette den opp på nytt.

Prøvde så å gå på de samme kanalene igjen, tror jeg endte på samme kanal igjen, og det smalt igjen, og spilleren ble nullstilt.

 

Andre som har opplevd det samme?

Virka nesten som om den kanalen sendte en signal som spilleren ikke taklet, og da tok seg en reset.

Jeg husker ikke hva kanalen het, og jeg tror heller ikke den rakk å vise navnet før det smalt.

 

Mener å huske det var en rock (en annen enn radio rock) og en country kanal på den senderen.

Hei, jeg har samme spiller og ser ut til å ha samme problem! Dvs jeg opplever det også med NRK P1. Ditt innlegg er jo snart et år gammelt, har du funnet ut noe mer ?

 

Ps, fant også en tråd her:

http://socialboards.no/radio/topics/id=493653

Endret av sb71
Lenke til kommentar

Jeg kontaktet firmaet jeg kjøpte spilleren av, og ble da bedt om å kontakte pioneer direkte (mener jeg å huske).

Problemet ligger i kodingen av radioteksten, og jeg fikk beskjed om at det var en kjent feil,

Spilleren trenger oppdatering av programvaren, og må derfor sendes inn.

 

Jeg fikk aldri surret meg til å sende den inn, så jeg tror det muligens er for seint for min del.

 

Men.. Nå bruker jeg stort sett bare kanaler jeg kjenner til (som NRK MP3, P3, Radio Norge, P4), ellers bruker jeg stort sett bare spotify via bluetooth :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har samme spiller som dere, den fusker litt fortiden. Plutselig så virker ikke knappen for å stille lyden, hvis jeg skal få den til å virke så må jeg skru spilleren av og på. Og når jeg går på bluetooth funksjonen så virker den ikke, den får kontakt med telefonen min. Men lydknappen er helt død.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...