Gå til innhold

Hvor fleksibelt er SLI


Hodoze

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Korrekt. Det spiller ingen rolle hvem som sitter i hvilket spor, og du kan fint bruke de to kortene sammen.

 

Men selvsagt, du vil jo miste fordelen som 4GB-kortet har, da begge kortene må inneha samme informasjon, og i praksis vil du da totalt ha den minnemengden som det minste kortet har, altså 2 GB.

Ønsker du å ha 4GB minne, så vil du måtte kjøre to skjermkort med 4GB. (med tanke på hvor mye mer et 4GB-kort koster, så ville jeg enten gjort det, eller bare hatt to 2GB-kort)

 

Samme med frekvens, du kan kjøre hvert kort på helt uavhengig frekvens, men for annenhvert bilde som produseres så vil tiden på produksjonen gå litt opp, som igjen skaper en liten berg og dal-bane, og følgelig ujevn ytelse. Dette kan dog justeres i de fleste overklokkignsprogrammer, og det er sjelden et problem å overklokke det svakeste kortet opp til det raskeste, uten store justeringer.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men selvsagt, du vil jo miste fordelen som 4GB-kortet har, da begge kortene må inneha samme informasjon, og i praksis vil du da totalt ha den minnemengden som det minste kortet har, altså 2 GB.

 

Så hvis man har to kort med 2gb hver, altså 4gb, vil det funke som kun 2gb?

Lenke til kommentar

Det er jo ikke snakk om noen minnebrikke akkurat, så du kan ikke bare addere minnestørrelsen på hvert kort.
2+2 GB = 2 GB

2+4 GB = 2 GB

4+4 GB = 4 GB

Er forenklingen.

 

Selvsagt, med 2+2 GB så har du jo EEEGENTLIG 4 GB, og systemet ditt vil også måtte indeksere 4 GB. Men siden skjermkortene samarbeider om samme oppgave, så må de jo også inneha den samme informasjonen, og dermed vil informasjonen dupliseres til skjermkort nr2. Og da sitter du igjen med det samme. Bruker spillet f.eks 2GB så vil det bruke 2GB av begge kortene.

Hadde det vært mulig å kjøre to helt separate oppgaver, f.eks kjøre to spill på en gang (altså forskjellige spill på hvert skjermkort) så kunne du i teorien fått utnyttet minnet maksimalt. Men dette er altså ikke

mulig med SLI. ;)

Lenke til kommentar

skulle man brukt kortene til utregning så hadde den vel utnyttet minne maks vil jeg tro?

Du begrenses da til applikasjonen ja, så om applikasjonen kan ta i bruk det, så ja, da går det nok. Men nå er det vel generelt sett få utregninger som jeg tror har behov for så stor minnekapasitet. :) (de er vel som regel begrenset til hastigheten og GPUen)

 

Men uansett så vil dette ikke ha noe med SLI å gjøre, da det per dags datp er funksjonalitet forbeholdt spill. :)

(utregningsapplikasjonen kan selv bestemme hvordan den skal bruke skjermkortene til beregning og trenger følgelig ikke SLI)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...