Gå til innhold

Lys inni kabinett?


Anbefalte innlegg

Hei jeg har et Fractal Design R4 kabinett. Jeg har også lys inni det å det er dette lyset : http://www.dustinhome.no/product/5010667332/nzxt-hue-rgb-led-control/

 

Man fester det rundt i kabinettet med den limen som er på det lyset. Det som har hendt er at den som er i "taket" av kabinettet har begynt å løsne. Jeg tror litt av grunnen er at det er en vifte som jeg har helt bakerst i kabinettet som blåser luft rett på den hele tiden.

 

Spørsmålet mitt er : Vet dere noe som jeg kan bruke som gjør at den henger i taket?tenker litt på slik Lærertyggis om det vill funke og om det er trygt?( har hørt ting som tar fyr med slike lys derfor er jeg forsiktig)

 

Og har dere noe forslag slit at den ikke er helt tett inntil viften hele tiden?

Bygge en rampe eller noe slikt som den kan henge over vifta i er det mulig?

 

Et siste spørsmål : Jeg synes selv jeg har det ganske rotete i kabinettet mitt. Det er pga da jeg bygde pcen min (ca i juni) var det en del problemer så jeg fikk ikke startet den og slikt derfor bare fortet jeg meg og satte den sammen. Vet dere en god måte å få det ryddigere inni kabinettet uten at det blir veldig avansert eller at jeg må skru løs ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dobbeltsidig teip pleier å funke bra dersom du ikke har noe imot å jobbe litt for å få det vekk igjen i framtiden.

 

ryddig i kabinett er ganske enkelt og vanskelig samtidig. du klarer aldri å bli 100% fornøyd, men det blir litt bedre for hver gang du flytter på kabler og slikt.

 

begynn i det små, rydd i kabler, fjern de som ikke er i bruk dersom det lar seg gjøre (typisk kabler som går til frontpanelet) og slikt. modulære strømforskyninger hjelper veldig fordi du kobler kun til de kablene du trenger.

 

kikk i denne tråden for inspirasjon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=276303

 

det er en stor tråd, kan lønne seg å begynne med nyeste postene og bla noen sider bakover for å se de nyeste oppsettene til forumfolket.

Lenke til kommentar

dobbeltsidig teip pleier å funke bra dersom du ikke har noe imot å jobbe litt for å få det vekk igjen i framtiden.

 

ryddig i kabinett er ganske enkelt og vanskelig samtidig. du klarer aldri å bli 100% fornøyd, men det blir litt bedre for hver gang du flytter på kabler og slikt.

 

begynn i det små, rydd i kabler, fjern de som ikke er i bruk dersom det lar seg gjøre (typisk kabler som går til frontpanelet) og slikt. modulære strømforskyninger hjelper veldig fordi du kobler kun til de kablene du trenger.

 

kikk i denne tråden for inspirasjon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=276303

 

det er en stor tråd, kan lønne seg å begynne med nyeste postene og bla noen sider bakover for å se de nyeste oppsettene til forumfolket.

Jeg har modulær og mener at jeg bruker bare die jeg trenger. Skal ta en titt senere å få fisket litt. Men hva mener du med dobbeltisidig teip ? Link?

Lenke til kommentar

ja srry. Men denne kommer ikke til å brenne eller slike ting? den er bare vanskeli å få av?

 

Forresten vet du noe som kan gjøre at lyset ikke kommer borti viften hele tiden? en ting son jeg kan feste inni kabinettet som gjør at den kommer over viften og ikke rett på den?

Lenke til kommentar

Kjøpte nettop samme lys som deg, og ser at jeg også kommer til å få dette problemet med mitt Corsair air540. Tror nesten du må bare klippe ledningen rett før viften.

Klippe den? blir ikke det vel litt merkelig da? kommer den til å virke fortsatt etterpå? vis det går ann så gjør jeg det med en gang :dremel:

Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke akkurat mottat min kontroller, så er ikke 100% sikker. Men det ser ut som samme lys ledning som jeg har fra AKASA led, og der kan du klippe ledningen. Hvis du ser på led ledningen så viser det kansje en strek med en slags "saks" på tror eg, som er i mellom led lysene. Der kan du klippe den av, men da blir jo det du klipper bås etterpå.

 

Jeg tror jeg får den idag, så kan dobbel sjekke senere. Hvis du ikke finner ut av det.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke akkurat mottat min kontroller, så er ikke 100% sikker. Men det ser ut som samme lys ledning som jeg har fra AKASA led, og der kan du klippe ledningen. Hvis du ser på led ledningen så viser det kansje en strek med en slags "saks" på tror eg, som er i mellom led lysene. Der kan du klippe den av, men da blir jo det du klipper bås etterpå.

 

Jeg tror jeg får den idag, så kan dobbel sjekke senere. Hvis du ikke finner ut av det.

 

Logged visst inn på en gammel bruker, men jeg har nå fått RGB leddene og de er vist ikke like. Så vet ikke om det går an å klippe dem.

 

Da har jeg instalert det. Du kan vel bare gjøre som meg og begynne med enden, tar den under viften så rundt kabinettet og inn til baksiden av kabinettet.

Endret av zir
Lenke til kommentar

 

Logged visst inn på en gammel bruker, men jeg har nå fått RGB leddene og de er vist ikke like. Så vet ikke om det går an å klippe dem.

 

Da har jeg instalert det. Du kan vel bare gjøre som meg og begynne med enden, tar den under viften så rundt kabinettet og inn til baksiden av kabinettet.

Ja men jeg har festet det for en stund siden men den har bare falt av. Men tror jeg klan feste den på nytt da så bare teiper jeg rundt med den teipen og i bunnen rører den seg ikke vett du :D kommer til å gjøre dette i helga så lar denne saken stå uløst vertfall til da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...