Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svartskjerm når jeg bytter oppløsning/kobler HDMI/Launcher spill.


Anbefalte innlegg

Heisann. I juli kjøpte jeg meg en Multicom laptop, typ 157s.

I starten gikk alt fint, men hadde noen problemer med at skjermen ble svart i tid og utide, men nå blir den altså svart HELE tiden.

Dette skjer om jeg ønsker å spille et spill, det ENESTE spillet som funker er Heroes of newerth, virkelig det eneste. Kobler jeg laptopen på TV skjermen fungerer TV skjermen, men laptopskjermen blir svart. Det slo meg at det kunne ha noe med GPU, så jeg oppdaterte drivere, men det gjorde ikke rare greiene.

Så pcn fryser ikke, skjermen blir enkelt bare svart, med en fin grå/hvit stripe over hele greia nederst. Legger ved bilde.
Så jeg tenkte det måtte ha noe med oppløsningen å gjøre, så jeg prøvde å skifte oppløsning, og da skjedde det igjen.

For å få en fungerende skjerm igjen må jeg strykke av og på knappen og restarte pcn ca 2-10 ganger, så plutselig funker den som normalt igjen.

Noen som har en ide?

Håper noen kan gjøre meg litt klokere, i beste fall fikse det her.

Mvh Marius

post-259903-0-06986900-1388932811_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mange mulige grunner så jeg prøver først noen ting som kan fikse problemet og så tester vi mulige workarounds.

 

Se om du har installert EVGA PrecisionX/MSI Afterburner/Sapphire TriXX/Gigabyte OC Guru etc innstallert. Hvis du har en av disse installert så avinstaller dem ihvertfall midlertidig. Flere av disse programmene kan få konflikter med applikasjoner som vil styre skrivebordet (Som feks spill).

 

Det er også kjent at flere programmer som gir deg remote desktop styring kan gi svart skjerm bare programmet kjører i bakgrunnen. Teamviewer er nevnt spesifikt flere ganger.

 

Workarounds:

 

Prøv å kjøre spillene i Windowed Mode. Må mest sansynlig endre config til spillet for dette. Er mulig at å trykke alt+enter etter at du har fått svart skjerm også kan virke, men siden du må restarte maskinen flere ganger er jeg litt skeptisk til dette.

 

Prøv å sette Nvidia Kontrollpanel/Catalyst Control Center til å tvinge Vsync.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...